شهرستان ها

عید قربان جلوه‌گاه تعبد و تسلیم در برابر خداوند است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت:عید بزرگ قربان جلوه گاه تعبد و تسلیم در برابر خداوند و فصل قربانی کردن عزیزترین‌ها در آستان الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مصلی جمعه گناوه با تبریک این عید بزرگ مسلمانان و دهه امامت و ولایت اظهار داشت: عید سعید قربان، از بزرگترین اعیاد در دین مبین اسلام و قربانگاه نفس و مجالی برای رسیدن به شرافت و بندگی خداوند است.

امام جمعه گناوه افزود: در این روز ۲ پیامبر بزرگ الهی، حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع)، امر خداوند را اطاعت کردند و بار دیگر راه بندگی را به مؤمنان نشان دادند و از این رو خداوند این روز را به عنوان یک سنت قرار داده است تا تلنگری برای عیار بندگی و دلدادگی به ذات الهی باشد.

وی گفت: عید بزرگ قربان روزی بزرگ و جلوه گاه تعبد و تسلیم ابراهیمیان در برابر خداوند و فصل قربانی کردن عزیزترین‌ها در آستان الهی است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: عید قربان زیباترین نمونه تعبد، بندگی و تسلیم انسان در برابر خدا و عید ایثار، فداکاری، عشق و اخلاص و از همه چیز در راه خدا گذشتن است.

وی گفت: یکی از بزرگترین امتحان‌های الهی برای حضرت ابراهیم (ع)، امتحان شدن با ذبح فرزند خود بود که خداوند فرمان داد تا فرزند خود را در راه خدا قربانی کند.

وی گفت: پس از آنکه حضرت ابراهیم (ع) از این امتحان نیز سرفراز بیرون آمد به مقام «امامت» که بعد از مقام نبوت آن حضرت بود رسید.

عید  قربان جلوه‌گاه تعبد و تسلیم در برابر خداوند است

وی با بیان اینکه امامت عهد خداوند است بیان کرد: این عهد به ظالمان نخواهد رسید و هرکس مصداق ظالم شد لیاقت و شایستگی امامت را ندارد و یکی از کسانی که خداوند عهد خود را به وی داد حضرت ابراهیم (ع) است.

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت انتخابات ۸ تیرماه گفت: انتخابات به عنوان یکی از ارکان از مردم سالاری دینی در کشور محسوب می‌شود و همواره حائز اهمیت بالایی است.

وی گفت: امسال حدود ۶۱ میلیون نفر واجدین الشرایط در کشورمی توانند در انتخابات شرکت کنند و بر اساس اصل ۱۱۷ قانون اساسی پیروزی یک نامزد در انتخابات ریاست جمهوری مستلزم کسب اکثریت مطلق آرا است.

عید  قربان جلوه‌گاه تعبد و تسلیم در برابر خداوند است

وی با بیان اینکه حضور مردم در همه عرصه‌ها تعیین کننده است افزود: در برهه کنونی و در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری مشارکت حداکثری مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

امام جمعه گناوه افزود: رعایت اخلاق انتخاباتی، ضمن تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات ۸ تیرماه، باید مد نظر همه قرار داشته باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا