شهرستان ها

غدیر پرگار سعادت انسان است

ساری- امام جمعه موقت ساری با اظهار این که غدیر باید پرگار سعادت انسان باشد بر لزوم بازخوانی دقیق آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا نصوری در خطبه‌های نمازجمعه ساری با اشاره به مؤلفه‌های حقوق بشر آمریکایی افزود: در طول حاکمیت ایالات متحده آمریکا ترور، تحریم و تحقیر وجود داشته است.

وی با اظهار اینکه آمریکا و ارتش آن نگاه تحقیرآمیزی نسبت به ملت‌های جهان دارد و خود را نسبت به دیگران برتر می‌داند، گفت: نگاه را در تمام برنامه‌های خود داشته باشند.

حجت الاسلام نصوری گسترش تفکر اسلام در جهان را از جمله دلایل مخالفت دشمنی آمریکا با ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: آنان فکر می‌کنند با اهانت به قرآن مجید می‌توانند جلوی گسترش اسلام عزیز را در جهان بگیرند.

راهبردهای آمریکا برای سلطه استعاری

وی نفی سلطه سیاسی اقتصادی فرهنگی را از دیگر دلایل دشمنی ذکر کرد و گفت: آمریکا جنایت‌های زیادی را در کشورهای مختلف از جمله ایران اسلامی، کوبا و کشورهای اطراف ما نظیر افغانستان و عراق انجام داده است و این نشان می‌دهد که آنان دوست دارند منافع استکباری خود را در کشورهای دیگر پیگیری کنند.

امام جمعه موقت ساری دولت سازی از جمله برنامه آمریکا برای پیشبرد اهداف و سیاست‌ها بیان کرد و گفت: نخبه سازی و فرهنگ سازی و تبدیل فرهنگ انتظار به ابتذال از دیگر مدل‌های آنان برای رسیدن به اهداف است.

وی مذهب سازی و فرقه سازی از دیگر راهبردهای دشمن برای رسیدن به هدف‌ها ذکر کرد و گفت: تخریب باورهای دینی و تضعیف ارکان نظام از جمله راهبردهای آنان به شمار می‌رود.

وی القای ناکارآمدی دین و تقویت جدایی دین از سیاست را از دیگر راهبردها بیان کرد و گفت: امروزه برای تحت شعاع قرار دادن جشن‌های باشکوهی نظیر عید غدیر، دهه مسلمیه را مطرح می‌کنند.

امام جمعه موقت ساری اشاعه ناامیدی و یاس را از دیگر نقشه‌های دشمنان ذکر کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این راستا بر ایمان و امید تاکید کردند از این رو ما باید فضای امید آفرینی را در جامعه تقویت کنیم.

حجت الاسلام نصوری ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی را از دیگر نقشه‌های دشمن بیان کرد و گفت باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم تا خدمات نیروهای انقلابی زیر سوال نرود.

امام جمعه موقت ساری ترویج ابتذال و تغییر سبک زندگی مومنانه را از دیگر نقشه‌های استکبار برای رسیدن به اهداف ذکر کرد و گفت: حقوق بشر آمریکایی انسان را در مسیر قرار می‌دهد که انسان عبد آنها باشد.

امام جمعه موقت ساری با گرامی‌داشت روز علامه امینی گفت: این عالم ۴۰ سال برای اثبات ولایت حضرت علی علیهم السلام زحمت کشیده است و کتاب الغدیر آن تا امروز مورد استناد قرار می‌گیرد.

زیارت غدیریه و جامع کبیر معارف امام شناسی است

حجت الاسلام نصوری با گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت امام هادی علیهم السلام اظهار داشت: امام هادی علیه السلام دو یادگار از جمله زیارت غدیریه را از خود به یادگار گذشته است که این زیارت صحیح‌ترین سیره زندگی حضرت علی علیه السلام است.

وی زیارت جامع کبیر را از دیگر یادگاری‌های حضرت امام هادی علیکم السلام بیان کرد و گفت: این زیارتنامه معارف جامع امام شناسی است.

وی با بیان اینکه غدیر باید پرگار سعادت بشر باشد گفت: باید غدیر را بازخوانی ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه موقبت ساری با انتقاد از صف‌های طولانی نانوایی از مسئولان خواست تا با روحیه جهادی نسبت به رفع مشکلات تلاش و برنامه‌ریزی کنند.

حجت الاسلام نصوری برنامه ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت را لازم دانست و گفت: متأسفانه وقت طیف وسیعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در ایام تابستانی به بطالت می‌گذرد و مسئولان باید نسبت به اوقات فراغت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اظهار اینکه کشاورز با رنج‌های مختلف برنج و شالی را می‌کارد اما بهره لازم را نمی‌برد و سود آن نصیب دلالان می‌شود، از مسئولان خواست تا توجه ویژه‌ای برای رفع مشکلات داشته باشند.

وی فرزندآوری را از دیگر دغدغه‌ها بیان کرد و گفت: مازندران جزو استان‌های پیر جامعه است و باید با دقت زیاد در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا