شهرستان ها

غرب مازندران مرکز بازارچه های صنایع دستی است

نوشهر – مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از غرب استان به عنوان مرکز فروش و بازارچه های دائمی صنایع دستی یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ایزدی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهاتی صنایع‌دستی غرب مازندران که در محل سالن همایش‌های بندر نوشهر برگزار شد؛ گفت: خدمت رسانی به جمعیت هنر و هنرمندان مازندران افتخار بزرگی است و امیدوارم خادم شایسته‌ای برای این جامعه شریف و عزیز باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: صنایع‌دستی کار دل است، عشق است که اثر را خلق می‌کند و قیمت گذاری برای این آثار کار سختی و ناممکنی است.

وی با بیان این مطلب که صنایع‌دستی مازندران خلاصه‌ای از طبیعت و زیست ماست؛ بیان کرد: لاک‌تراشی، نمد مالی، دست بافته‌های داری و به خصوص فرش کلاردشت هنرهای زیبا و شاخص است که از طبیعت الهام گرفته است.

ایزدی تصریح کرد: رئیس جنهور شهید تاکید داشت که باید از تمام ظرفیت‌ها برای احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از شهرستان‌های غرب مازندران به خصوص نوشهر به عنوان مرکز مهم فروش و بازارچه دائمی صنایع‌دستی یاد کرد و گفت: قطعاً با تعامل و همت شما به خصوص همراهی رسانه‌های تأثیر گذار می‌توانیم ماهیت فرابخشی دستگاه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را با همکاری دیگر نهادها و دستگاه‌ها را به درستی نشان دهیم.

ایزدی با اشاره به این موضوع که حل دغدغه اشتغال با صنایع‌دستی و هنر زنان شریف مازندرانی با ارائه حمایت‌های دولتی همچون تسهیلات مرتفع می‌شود از پیگیری برای اعطای تسهیلات کم بهره برای هنرمندان فعال در حوزه صنایع‌دستی خبر داد.

در پایان مراسم از هنرمندان صنایع‌دستی فعال غرب استان با اهدای لوح تقدیر شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا