شهرستان ها

غفلت از مطالعه کشور را در مسیر پس‌رفت قرار می‌دهد

خلخال- فرماندار شهرستان خلخال گفت: غفلت از مطالعه و کتابخوانی، کشور را در مسیر پس‌رفت و عقب‌گرد قرار می‌دهد و این بزرگترین تهدید برای جامعه کنونی و آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جواد یحیی‌زاده عصر چهارشنبه در مراسم تجلیل از کتابداران و رونمایی از ۲ کتاب در خلخال اظهار کرد: پیشینه تاریخی ایران اسلامی ما با کتاب و کتابخوانی عجین شده است و از این سرزمین مشاهیر، مفاخر و چهره‌های علمی متعددی به دنیا معرفی شدند.

وی تصریح کرد: پشت پا زدن به همه این سرمایه‌ها بزرگترین آسیب را به همراه دارد و باید از دوران کودکی و دبستان فرزندان خود را با لذت مطالعه و خواندن آشنا کرده و زمینه ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر را مهیا کنیم.

فرماندار شهرستان خلخال ضرورت دسترسی کودکان و نوجوانان و گروه‌های سنی بالاتر را به کتاب در فضای کتابخانه‌ها یادآور شد و گفت: در شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل به رغم محرومیت ۸ باب کتابخانه فعال است و همچنان تاکید ما بر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای و مطالعه است.

یحیی‌زاده افزود: ۳ کتابخانه در خلخال و ۵ کتابخانه در سایر مناطق شهری و روستایی خلخال قرار دارد که قدیمی‌ترین کتابخانه استان اردبیل نیز با نام «شهید وجه‌الله آشوری‌زاده» در این شهرستان واقع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این کتابخانه با داشتن ۵۰ سال قدمت همچنان ارائه‌دهنده خدمات حوزه کتاب و مطالعه است و در این کتابخانه ۴۰ هزار نسخه کتاب با ۲ هزار اعضای فعال وجود دارند که سعی بر توسعه، بهسازی و ترمیم این کتابخانه است.

یحیی‌زاده اضافه کرد: آثار نویسندگان خلخال در قالب ۲۰۰ جلد کتاب در این مجموعه ارزشمند گردآوری شده و سعی ما بر این است تا بیش از گذشته چنین مجموعه‌هایی را معرفی کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های فعال شهرستان خلخال هستند و در کتابخانه‌های این شهرستان بیش از ۱۱۱ هزار جلد کتاب با عناوین مختلف که بیشتر مربوط به تاریخ، ادبیات، مذهب، جامعه‌شناسی و ادیان است، نگهداری شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان خلخال تلاش کتابداران را در مراقبت از این گنجینه‌ها ستود و ادامه داد: کودکان و نوجوانان به صورت رایگان می‌توانند از خدمات کتابخانه‌ها استفاده کرده و اوقات فراغت خود را با کتاب سپری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم با تجلیل از کتابداران نمونه شهرستان خلخال و خیرین کتابخانه‌ساز، از ۲ کتاب نیز رونمایی شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا