شهرستان ها

فاز اول تصفیه خانه فاضلاب دامغان افتتاح شد

دامغان- فرماندار دامغان با بیان اینکه فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرستان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد، گفت: ظرفیت این فاز از تصفیه خانه ۱۲۰ لیتر بر ثانیه است.

مهدی بندرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در دومین روز از دهه مبارک فجر همزمان با صبح پنجشنبه و با حضور محرابیان وزیر نیروی کابینه سیزدهم، فاز اول تصفیه خانه شهرستان دامغان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ظرفیت فاز اول این طرح دارای هشت هزار و ۵۰۰ متر مکعب ظرفیت یا به عبارتی ۱۲۰ لیتر در ثانیه است، تاکید کرد: تصفیه فاضلاب برای تأمین بخشی از آب مورد نیاز شهرستان رسالت این تصفیه خانه خواهد بود.

فرماندار دامغان با بیان اینکه برای افتتاح و بهره برداری این پروژه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، تاکید داشت: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات ملی تأمین شده است..

بندرآبادی با بیان اینکه این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار احداث شده است، گفت: این طرح با هدف پالایش فاضلاب خام شهروندان دامغانی احداث شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از سال ۹۴ بود و در آینده نزدیک فاز دوم شامل تأسیسات با تأمین اعتبار لازم احداث خواهد شد، بیان داشت: امیدواریم با تخصیص اعتبارات بتوانیم کلنگ زنی فاز دوم این پروژه را نیز در آینده نزدیک شاهد باشیم.

به گزارش مهر، قبل از این مراسم، وزیر نیرو نیروگاه ده مگاواتی بخش خصوصی دامغان را نیز به بهره برداری رساند. وی قرار است در شاهرود و سرخه هم حضور یابد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا