شهرستان ها

فرآیند ساماندهی پسماند گیلان راضی کننده نیست

رشت- نماینده رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه برخی فرآیندهای مربوط به ساماندهی پسماند استان گیلان راضی کننده نیست، گفت: نبود شهردار در رشت آسیب‌هایی به این پروژه می‌رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان نیازمند گردآوری اطلاعات حدود ۸۰۰ هزار نفر هستیم، اظهار کرد: تلاش مجلس اجرای صحیح این قانون است و اگر به طور کامل اجرا نشود وزارت آموزش و پرورش باید به نمایندگان پاسخگو باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس پیشنهاد داده که برای جذب ۲۵ هزار معلم جدید در آموزش و پرورش از نیروهای حق التدریسی استفاده شود، افزود: طرح ساماندهی معلمان آموزش و پرورش اشکالاتی داشت که بعد از اصلاح، به یک قانون جامع قابل اجرا تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به لازم الاجرا بودن طرح جهش تولید دانش بنیان به منظور اشتغال آفرینی و جلوگیری از فرار مغزها تصریح کرد: بودجه‌های خوبی با مبالغ بیشتر از سایر مصوبات، برای طرح دانش بنیان در نظر گرفته شده و از هر کسی که بتواند در حوزه دانش بنیان فعالیت کند حمایت می‌کنیم.

احمدی با بیان اینکه برخی فرآیندهای مربوط به ساماندهی پسماند استان گیلان راضی کننده نیست، ادامه داد: لوندفیل جدید سراوان باید مشهود باشد علاوه بر این نبود شهردار در رشت آسیب‌هایی به این پروژه می‌رساند که باید برطرف شود تا بتوان مطابق وعده داده شده، موضوع پسماند سراوان را تا پایان امسال ساماندهی کرد.

وی با اشاره به رایزنی‌ها با یک شرکت در شیراز برای حل مشکل شیرابه‌ها گفت: قرار است هفته آینده جلسه‌ای با مقامات کشوری برای حل این موضوع تشکیل دهیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه کمبود آب کشاورزی شدید در گیلان داریم و این موضوع باید به صورت تخصصی بررسی شود، اضافه کرد: در سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به گیلان برای بهبود، افزایش ماندگاری و صادرات محصولات کشاورزی بحث و تبادل نظر می‌کنیم.

وی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف زمین‌های رینگ کمربندی رشت به منظور تکمیل این پروژه بیان کرد: برای حل معضل ترافیک داخل شهر رشت پیگیر ماده ۲۳ هستیم تا متروی داخل شهر را ایجاد کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا