شهرستان ها

فراهم کردن شرایط زیارت آسان از سوی نهادهای مسئول امری ضروری است

قم- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم فراهم کردن شرایط زیارت آسان برای مردم از سوی مسئولان و نهادهای مربوطه را امری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری عصر چهارشنبه در مراسم غبارروبی حرم حضرت موسی مبرقع (ع) در سخنانی با تبریک ایام دهه کرامت اظهار داشت: زیارت در منظومه جامعه شیعیان نقش بسیار مهمی دارد و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی در ساختار زیارت معنا می‌یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: موضوع زیارت مسئله تازه‌ای نیست و سابقه آن به قرون اولیه اسلامی باز می‌گردد که در قرن سوم هجری به بعد پررنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان در واقع پناهگاه فرهنگی و معنوی مردم هستند بیان داشت: موضوع زیارت پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی معنا و مفهوم گسترده‌ای یافته و به اوج خود رسیده است.

حجت الاسلام اسکندری افزود: فراهم کردن شرایط زیارت آسان برای مردم از سوی مسئولان و نهادهای مربوطه امری ضروری است و کمک‌های خیرین و نذورات مردمی در احداث بنای بقاع متبرکه قابل توجه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان داشت: بقاع متبرکه و امامزادگان از اماکنی است که انسان در آن به خداوند توجه پیدا می‌کند و پروردگار نیز اراده نموده که اماکن مقدسه و بقاع متبرکه در دل مؤمنین جایگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین بیان داشت: افرادی که در بقاع متبرکه و امامزادگان حضور می‌یابند در واقع خود را به خداوند نزدیک تر می‌بینند و در این اماکن مقدس معصیت و گناه صورت نمی‌گیرد و عبودیت پروردگار متجلی می‌شود.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه مطهر شدن زائران در اماکن مقدسه از جمله ویژگی‌های بقاع متبرکه است افزود: حضور انسان در بقاع متبرکه انسان را به خداوند متوجه می‌کند و موجب می‌شود مؤمنین به سمت توبه واقعی گام بردارند و در این اماکن است که فطرت خداجوی انسان‌ها بیدار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امامزادگان مدفون در قم بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر هر یک از امامزادگانی که در شهر قم مدفون هستند در دیگر شهرهای کشور بودند به یک قطب فرهنگی تبدیل می‌شدند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا