شهرستان ها

فرهنگ شهادت جامعه را به مسیر اصلی خود بازگردانده است

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: فرهنگ شهادت جامعه را در گذرگاه‌های متعدد از انحراف نجات داده و به مسیر اصلی خود بازگردانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی اصل صبح یکشنبه در کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل که در سالن ۶ هزار نفری حسین رضازاده برگزار شد، اظهار کرد: پاسداشت نام و یاد شهدا امروز جامعه را در مقابل تمام توطئه‌ها بیمه کرده و در گذرگاه‌های متعدد جامعه را به مسیر اصلی بازگردانده و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون کرده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل تصریح کرد: دارالارشاد و دارالامان خاستگاه تشیع و سرزمین مردمان عاشق سالار شهیدان و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل است که با داشتن عارفان انسان‌های وارسته همچون شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مقدس اردبیلی، تاج‌الشعرا یحیوی و آیت‌الله مشکینی بر تارک این کشور می‌درخشد.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: اردبیل از کربلا تا چالدران، از چالدران تا دفاع مقدس و از دفاع مقدس تا آذرماه ۱۴۰۰ توانسته دین خود را به این نظام ادا کند و مقام معظم رهبری نیز در بیان‌های متعدد خود فرموده‌اند؛ اردبیل حق بزرگی بر گردن ایران دارد.

محمدی اصل افزود: اردبیل در هشت سال دفاع مقدس شهدای گرانقدر فراوانی را تقدیم نظام کرد و در پیشینه تاریخی و درخشان خود از شهید ۱۲ ساله تا ۶۷ ساله را پرورش داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اردبیل امروز افتخار دارد ۴۰ شهید ۱۳ ساله را تقدیم نظام اسلامی کرده و بعد از دفاع مقدس نیز رزمندگان ما در دفاع از آرمان‌های انقلاب تلاشی مجاهدت‌گونه و شهادت‌طلبانه در مرزهای ایران اسلامی به ویژه شمالغرب داشتند.

محمدی اصل شهید بالازاده را نماد غیرت، عزت و شهادت‌طلبی مردم اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: امروز پاسداشت یاد و خاطره شهدا در واقع بیمه‌کننده و مصون‌دارنده جامعه از انواع انحرافات است و ما امروز افتخار می‌کنیم که با فرهنگ شهادت، اردبیل را استانی درالارشاد و دارالامان در کشور معرفی می‌کنیم.

وی برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل را با تلاش‌های بیش از یک ساله مسئولان و دبیرخانه این کنگره یادآور شد و اضافه کرد: بیش از ۲ هزار پیش اجلاسیه قبل از برگزاری این کنگره در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار و علاوه بر آن فیلم‌های کوتاه شامل ۱۸۶ فیلم، مستند و ۶۲ کتاب صوتی برای این کنگره تهیه شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از تهیه سرگذشت‌پژوهی شهدا برای این کنگره خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در گسترش و بسط فرهنگ شهادت در این استان ولایی موفق عمل کرده و توانسته باشیم گوشه‌ای از رشادت‌های شهدا را جبران کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا