شهرستان ها

فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه‌سازی شود

اردبیل-مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی با توجه به پیشینه فرهنگی کشور باید به عنوان یک اصل در بین اقشار جامعه نهادینه سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل شکری پیش از ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه راه حل بسیاری از مشکلات از مسیر فرهنگ می‌گذرد، اظهار کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی کشور ما، فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در بین اقشار جامعه نهادینه سازی شود.

وی با اشاره به نقش مهم مطالعه در ایجاد توسعه پایدار افزود: اهمیت کار فرهنگی در درون جامعه ما بیشتر از فعالیت‌های دیگر است، به طوری که کاهش جرایم در جوامع توسعه یافته بیانگر کاربرد و کارکرد توجه ویژه به مطالعه است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل با بیان اینکه کتابخانه‌ها به عنوان یک مجموعه فرهنگی در کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی تأثیر زیادی دارند، ادامه داد: اداره کتابخانه‌های عمومی به منظور ارتقا سطح فرهنگی جامعه می‌تواند کمک شایانی در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

شکری به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کتابخوانی و مطالعه در جامعه اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های راهبردی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل لازم و ضروری است.

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش از اقدامات و برنامه‌های اجرا شده توسط این مجموعه در استان اردبیل، گفت: حمایت‌ها و رهنمودهای قابل تقدیر دیوان محاسبات اردبیل، همیشه دقیق و راهگشا بوده بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا