شهرستان ها

فصل صیادی ۲ روز تمدید شد/ صید ۳۲۰۰ تن ماهی در مازندران

بابلسر- مدیرکل شیلات مازندران گفت: با تصمیم کمیته صید سازمان شیلات و تمدید دو روزه، فصل صید ماهیان استخوانی ۱۷ فروردین در دریای خزر پایان می یابد.

قاسم کریم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه فصل صید ماهیان استخوانی ۱۷ فروردین به پایان می‌رسد، افزود: فصل صید ماهیان استخوانی که از نیمه مهرماه شروع شده بود، دو روز دیگر پایان می‌یابد.

وی با اظهار اینکه ۵۴ شرکت تعاونی پره در استان فعالیت دارد، گفت: در فصل صید جاری حدود سه هزار و ۲۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی در سبد جامعه صیادی صید شد که رشد ۹۸ درصدی نسبت به فصل قبلی صید دارد.

وی ارزش اقتصادی ماهیان صید شده را ۶۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از این نظر نیز رشد ۲۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

کریم زاده ۴۶ درصد ماهیان صید شده را سفید، ۵۰ درصد فال و چهار درصد کپور ذکر کرد و گفت: سالانه میلیون قطعه بچه ماهی تکثیر و در رودخانه‌ها رهاسازی می‌کنیم از این رو شاهد افزایش صید ماهیان سفید هستیم.

وی گفت: میزان صید ماهی سفید نسبت فصل صید قبلی ۵۹ درصد رشد یافته است و طبق مصوبه کمیته صید سازمان شیلات ایران و استان‌های شمالی روزهای صید ماهیان استخوانی دو روز تمدید شده است.

چهار هزار صیاد در مازندران فعالیت می‌کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا