شهرستان ها

فضای استان ایلام با نمادهای فرهنگی اربعینی شود

ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: فضای استان ایلام با نمادهای فرهنگی اربعینی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسبحان حسنی ظهر چهارشنبه در نشست مشترک کمیته فرهنگی و کمیته آب ستاد اربعین حسینی استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام در آستانه برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی است و باید فضای استان اربعینی باشد.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی باید فضای استان به‌گونه‌ای باشد که وقتی زوار وارد استان می‌شود با یک فضای اربعینی مواجه شوند و این موضوع مورد تاکید استاندار ایلام نیز است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به اینکه تامین آب از مهم‌ترین کلیدواژه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی است، گفت: کمیته آب و کمیته فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌هایی که دارند در راستای تولید محتوا و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبیینی در ایام اربعین با محوریت آب اقدامات لازم را داشته باشند.

حسنی یادآور شد: باید تلاش شود که از همین امروز دپوی آب در سردخانه‌های استان و مرز مهران به اندازه کافی انجام شود تا در زمان پیک جمعیت در ایام اربعین مشکلی برای تامین آب زوار نداشته باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام یادآور شد: عملیات اجرایی برگزاری کنگره اربعین حسینی و خدمات رسانی به زوار کار بسیار بزرگی است که نیازمند وحدت رویه و هماهنگی به تمام معنا همه دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های ستاد اربعین حسینی است و ما از همه اقشار برای خدمات رسانی به زوار استقبال می‌کنیم.

حسنی بیان کرد: متولی تامین، دپو و توزیع آب در ایلام اربعین حسینی باید مشخص باشد و با توجه به حجم جمعیت نیروی لازم برای توزیع مناسب آب در طول روز بایستی پای کار باشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا