شهرستان ها

فعالیت‌های قرآنی به دستگاه‌های فرهنگی محدود نشود

شهرکرد_نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی به یکسری دستگاه‌های خاص و فرهنگی محدود نشود، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ در محضر قرآن بودن را گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در همایش آموزشی حافظان نور در شهرکرد با اشاره به اینکه یکی از بهترین کارها در دنیا بهره گرفتن از قرآن کریم است، اظهار کرد: حافظان قرآن از بهترین بندگان خداوند محسوب می‌شوند، لازمه گسترده شدن سفره قرآن توجه علمی به این کتاب آسمانی است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: نگاه عملی به معارف قرآن ضروری است، حافظان قرآن باید دامنه کار زیبای خود را گسترش دهند، تلاش کنید افراد زیادی را بر سر این سفره بنشانید.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی به یکسری دستگاه‌های خاص و فرهنگی محدود نشود، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ در محضر قرآن بودن را گسترش دهیم، خوشبختانه نظام اسلامی مشوق این فعالیت‌ها است.

نکونام با بیان اینکه شاهد درخشش حافظان و قاریان قرآن در مسابقات بین‌المللی هستیم، یادآور شد: این نشان‌دهند اثربخشی نظام اسلامی از این قشر است، البته نیازمندی و حمایت‌ها در این حوزه بالا است.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: هیأت‌های خانگی در محلات مختلف برای اجرای برنامه‌های قرآنی ضرورت دارد، شهرها و روستاها باید قرآنی شود، این کار نیازمند مشوق‌هایی نیز است، زیبایی‌های قرآن گسترش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از معارف قرآن کریم در زندگی خود به‌صورت عملی استفاده کنیم، عنوان کرد: حافظان قرآن باید به معارف قرآن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند و آن را در زندگی خود پیاده کند.

نکونام در ادامه با اشاره به اینکه استکبارستیزی، مبارزه با ظلم، دفاع از نظام اسلامی، پیروی از ولایت فقیه، عبادات فردی، ترک گناه و موضوعات سیاسی از نکات مورد تاکید در قرآن کریم است، گفت: نباید فریفته مظاهر دنیایی شویم، دنیا محوری فتنه بزرگ برای بشر محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حقایق باید در جهان شناخته شود، غزه امروز یکی از مصادیق حق است، حق در خانه، خانواده، قضاوت، مسئله تحصیل، رشد و … باید شناخته شود، غفلت از حق نباید اتفاق بیفتد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا