شهرستان ها

فعالیت کشتارگاه صنعتی جونقان تنها با ۲۰ درصد ظرفیت اسمی

شهرکرد_وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیت کشتارگاه جونقان هم‌اکنون کمتر از ۲۰ درصد است در حالی که قرار بود به ظرفیت کشتار روزانه ۲۲۰۰ دام سبک و سنگین برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی ظهر پنجشنبه در بازدید از کشتارگاه جونقان در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح به روز رسانی و به ظرفیت اسمی رساندن کشتارگاه جونقان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور بود.

وی افزود: متعاقب سفر اول رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری دستگاه‌های اجرایی ازجمله سازمان جهاد کشاورزی استان وارد عمل شدند و کشتارگاه صنعتی جونقان فعال شد و کارگرانی که به نحوی از کار بیکار شده بودند به این مجموعه بازگشتند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بنا است تا مجموعه کشتارگاه صنعتی جونقان به ظرفیت اسمی کشتار ۲۰۰ رأس دام سنگین و ۲ هزار رأس دام سبک در روز برسد.

مرتضوی عنوان کرد: طبق گزارشی که مسئولان امر ارائه دادند، ظرفیت کشتارگاه جونقان هم‌اکنون کمتر از ۲۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این از خطوط بسته‌بندی و سردخانه یک هزار تنی کشتارگاه نیز به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: دستگاه‌های مختلفی را به منطقه اعزام کردیم تا مجموعه کشتارگاه را تحویل بگیرند، اخیراً نیز به شرکت‌های وابسته به این وزارتخانه متوسل شدیم.

مرتضوی بیان کرد: امید است با ایجاد دامپروری‌های متنوع در جوار این کارخانه و همچنین اجرای طرح‌های توسعه‌ای دامپروری در دیگر نقاط چهارمحال و بختیاری، مزیت دامپروری این استان حفظ شود.

وی تاکید کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک مجموعه بزرگ کشتارگاه صنعتی جونقان بتواند نیاز قابل توجهی از کشور را تأمین کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا