شهرستان ها

فقدان مهارت در افراد جویای کار مشکل اصلی بیکاری در جامعه است

دزفول- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: مشکل اصلی بیکاری در جامعه فقدان مهارت در بین افراد جویای کار برای اشتغال و ورود به بازار کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی ظهر امروز سه شنبه ضمن دیدار و گفت‌وگو با «سید احمد آوایی» نماینده مردم دزفول در مجلس ضمن بیان اهمیت نقش آموزش‌های مهارتی و توسعه فرهنگ مهارت آموزی برای رفع معضل اشتغال تاکید کرد: مشکل اصلی بیکاری در جامعه فقدان مهارت در بین افراد جویای کار برای اشتغال و ورود به بازار کار است.

وی اضافه کرد: امروز برای دستیابی به تکنولوژی نوین دنیا نیاز به توسعه دپیلماسی مهارت است تا مربیان با آخرین دستاوردهای روز دنیا آشنا شده و آن‌را برای توسعه اقتصادی کشور به جوانان و نیروی کار در شاغل صنعت و بنگاه‌های اقتصادی انتقال دهند.

ملایی هزاروندی عنوان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است و اجرای دو طرح مهارتی «کهاد» و «نخلستان» برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به نوعی آموزش نیروی انسانی برای جامعه و صنعت است.

نماینده مردم دزفول در مجلس در این دیدار گفت: اگر نقش آموزش فنی و حرفه‌ای به خوبی را بدانیم، مشکلی به نام اشتغال در جامعه نخواهیم داشت.

آوایی تصریح کرد: مؤسسات آموزش عالی غالباً مدرک بدون مهارت ارائه می‌دهند اما بزرگترین حُسن آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای این است که مدرک با مهارت ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: حمایت از آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای یعنی کمک به اشتغال کل کشور است و مسئولان باید با جدیت مهارت را دنبال کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا