شهرستان ها

فناوری اطلاعات در صنعت تحول ایجاد می‌کند



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه فیبر نوری و فناوری اطلاعات در صنعت اثرگذار است، در نسل چهارم صنعت، هوشمندسازی خطوط تولید سرعت و دقت را افزایش می‌دهد و با توسعه فناوری ارتباطات می‌توان تحول در صنعت را هم مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، همزمان با روز ششم هفته دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قزوین حضور پیدا کرد.

در این سفر جشن احیای ۹۲ واحد تولیدی استان در شرکت کنتورسازی برگزار شد.

عیسی زارع‌پور در این مراسم گفت: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا رونق را به صنعت بازگردانیم، در گذشته صنایع بزرگی داشتیم که بخشی از آن‌ها به دلایل مختلف خصوصی‌سازی دچار آسیب شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امیدواریم کنتورسازی تا پایان دولت بتواند به اهدافی که در گذشته داشت برسد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم محصول صادر کنیم آن صنعت را تضمین کرده‌ایم، امیدواریم رونق به تولید برگردد و امروز هم خوشحالم شاهد تحقق قول‌های دولت درباره احیای واحدهای راکد هستیم؛ البته زحمت اصلی توسط مدیران واحدها و مدیران استانی صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: همه ملکف هستند که مشکلات و موانع سر راه تولید را برطرف کنند و تولید برمبنای صاردرات تنها چیزی است که می‌تواند کشور را نجات دهد.

وی عنوان کرد: در استان قزوین شاتل و ایرانسل برای توسعه فیبر نوری اقداماتی انجام می‌دهند، امروز توسعه این پروژه ملی در استان قزوین آغاز شد و سرعت نزدیک به ۹۰۰ مگابیت در دانلود و آپلود می‌تواند در این استان تحول ایجاد کند.

زارع‌پور اظهار کرد: برای هوشمندسازی، نیازمند نسل پنجم تلفن همراه هستیم که بدون فیبر امکان‌پذیر نیست، بنابراین فیبرنوری زیرساخت تحول در بخش‌های متنوع و مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هوشمندسازی در بخش‌های گوناگون مانند صنعت در برنامه هفتم مطرح شده که می‌تواند به افزایش کیفیت تولید و رفاه مردم کمک کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا