شهرستان ها

فوت یک شهروند بر اثر حوادث رانندگی قابل قبول نیست

اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: فوت یک شهروند بر اثر حوادث رانندگی قابل قبول نیست و باید اقدامات بازدارنده‌ای را در این زمینه انجام داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی شامگاه یکشنبه در نشست شورای ترافیک استان خوزستان اظهار کرد: باید دلایل کاهش نیافتن تصادفات شناسایی و با کمک یکدیگر برنامه‌ریزی لازم برای کاهش خطای انسانی انجام شود. برخی از شهرهای استان که آمار فزاینده ای در تصادفات رانندگی دارند باید تمرکز بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: فوت یک شهروند بر اثر حوادث رانندگی قابل قبول نیست و باید از طریق چهره‌های سرشناس استان و همچنین فعالیت در فضای مجازی، اقدامات بازدارنده‌ای را در این زمینه انجام داد.

وی افزود: انجام فعالیت‌های آموزشی موضوعی مهم در کاهش تصادفات است و انتظار می‌رود که صدا و سیما به معنای عام در بخش تصادفات بیشتر فعالیت کند چرا که مخاطب بسیاری دارد.

خانچی ادامه داد: ساخت فیلم کوتاه و پخش آن در فضای مجازی تأثیر بازدارنده دارد. یک طرح آموزشی در حوزه ترافیک زمانی تأثیر گذار است که تک تک اعضای خانواده و تمام اقشار جامعه را در برگرفته و آسیب مورد نظر را از قبل هدف گذاری کرده باشد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه هر تصادفی که بر اثر قصور یا کوتاهی سازمان و ارگانی باشد یک سوم سهم تقصیر بر عهده ارگان مربوطه خواهد بود، اظهار کرد: آموزش و پرورش در بحث فرهنگ سازی سهم به سزایی دارد. هرچه آموزش‌ها بیشتر باشد رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزایش یافته و سبب کاهش میزان تصادفات شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا