شهرستان ها

قرآن باید در جامعه زنده شود/معجزه پیامبر بهترین روش تربیت بشر است

بجنورد- امام جمعه بجنورد قرآن کریم را بهترین بسته تربیتی برای بشر دانست و گفت: این کتاب الهی بشریت را به سوی سعادت سوق می دهد از این رو باید قرآن در جامعه زنده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری صبح پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی باران وحی که در محل امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم معجزه پیامبر اکرم (ص) کتابی جاودانه و همیشه قابل ارائه است.

امام جمعه بجنورد گفت: قرآن به عنوان معجزه پیامبر اکرم (ص) و یک کتابی آسمانی برای نجات بشر نازل شده است و این کتاب بشریت را به سعادت و رستگاری دعوت کرده است.

وی با بیان اثرات مثبت تلاوت قرآن در خانواده و جامعه، بیان کرد: خواندن قرآن نیز همانند نماز انسان را از فحشاء و منکرات باز می‌دارد و مانعی بر سر انجام گناه است.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اقدامات انجام گرفته توسط کمیته امداد خراسان شمالی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: الحمدالله مجموعه کمیته امداد استان پیگیر طرح جامع گسترش فرهنگ قرآن در جامعه بوده و در این راستای اقدامات خوبی انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی باران وحی توسط کمیته امداد خراسان شمالی، بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های مختلف از جمله ترتیل، حفظ عمومی و تخصصی، صحیح خوانی، اجرای معارفی، مداحی و… برگزار شد.

وی در پایان اظهار داشت: قرآن باید در جامعه زنده شوند تا جامعه زنده شود و بهترین بسته‌های تربیتی برای زندگی بشر را قرآن ارائه داده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا