شهرستان ها

قرآن مهم ترین هنر قابل عرضه برای بشریت است

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: مهمترین هنر پر محتوایی را که می توان برای جامعه بشری عرضه کرد، قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان گلستان اظهارکرد: ماه رمضان، ماه هنرنمایی است، انسان باید در این ماه هنر انسانی خودش را نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: ماه مبارک رمضان، ماه خودیابی است و کسانی که می‌توانند در این ماه خودشان را پیدا کنند، هنرمندان بسیار مهم و بی نظیری در تاریخ هستند.

وی ادامه داد: هنر یعنی اینکه انسان یک مقصد و مطلبی را در یک قالبی زیبا نشان دهد، هنر یعنی خود محتوا از هر جهت زیبا باشد و از قالب زیبایی برخوردار باشد که این همان هنر واقعی و متعهد است وگرنه امروز دنیا چیزهایی به ظاهر زیبا زیادی درست می‌کند.

نورمفیدی اظهار کرد: مهمترین هنری که می‌توان به عنوان در جامعه بشری نشان داد، قرآن است، یعنی هم محتوا و قالب در عالی‌ترین حد خودش آمده است.

وی گفت: خداوند همان طور که عالم خلقت و جهان هستی را بدون هیچ خطایی آفریده، در قرآن هم هیچ خطایی وجود ندارد و هیچ چیزی در این خلقت هم بدون رمز و راز نیست.

امام جمعه گرگان خطاب به مسئولان حوزه هنری افزود: مسئولیت مهمی در بخش‌های مختلف هنری بر عهده دارید و بسیار باید تلاش شود تا همه محتواهای دینی در قالب‌های زیبا تولید شوند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا