شهرستان ها

قرآن کریم هیچ گاه در هیچ زمانی دچار تحریف نشد

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: قرآن کریم بر خلاف دیگر کتب های آسمانی که از بین رفته هیچ گاه در هیچ زمانی دچار تحریف نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست جمعی از فعالان مؤسسات و خانه‌های قرآنی گرگان اظهار کرد: از معجزات قرآن کریم این است که با گذشت زمان هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن برای یک زمان، محیط و مردم خاص نازل نشده است، افزود: خداوند قرآن را برای همه مردم و همه جامعه بشری نازل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: قرآن کریم بر خلاف دیگر کتب‌های آسمانی که از بین رفته دچار تحریف نشده و هیچکس نمی‌تواند قرآنی که متفاوت با قرآن‌های دیگر باشد پیدا کند و این مهم از معجزات قرآن محسوب می‌شود.

نورمفیدی اظهار کرد: زمانی که آیات و آوای ملکوتی قرآن کریم به گوش انسان می‌رسد باعث آرامش روح و روان می‌شود و دل را آرام می‌کند.

وی افزود: تنها به خواندن قرآن کریم نباید اکتفا کرد بلکه عمل به قرآن را سرلوحه کارتان قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اینکه گرفتار چندگانگی در کارهای فرهنگی و قرآنی در کشور هستیم، گفت: در گذشته محوریت فعالیت‌های مذهبی با اتکا به مردم بوده است.

وی یادآور شد: باید در کنار آموزش قرآن با اتکا به مردم در راستای خدمت به نیازمندان و محرومین و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی گام بردارید چرا که این دستور خود قرآن است که فرهنگ فهم و بهره مندی از تفسیر آیات را نهادینه کنیم.

در این نشست از حافظ نوجوان کل قرآن کریم و مؤسسات فعال قرآنی توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان تقدیر شد.

گفتنی است شهرستان گرگان دارای ۱۱ مؤسسه قرآنی و ۱۰۰ خانه قرآن در سطح شهر و روستاها است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا