شهرستان ها

قرارداد کشت کلزار در ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان

گرگان- رئیس دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون حدود ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان برای کشت کلزا قرارداد منعقد کرده اند.

علی موسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کار کشت کلزا در استان گلستان از ۱۵ مهر آغاز شد و کشاورزان می‌توانند تا پایان آبان نسبت به کشت آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان کلزا کشت شده بود، افزود: پیش بینی می‌شود امسال کشت این محصول به بیش از ۷۰ هزار هکتار برسد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان تاکنون حدود ۲۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان برای کشت کلزا قرار داد منعقد کرده اند، گفت: این محصول حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار در استان کشت شد.

وی از تدارک ۳۷۰ تن بذر برای کشاورزان گلستانی خبر داد و اظهار کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ تن بذر وارد استان گلستان شده است.

موسی خانی با اشاره به اینکه به لحاظ تأمین بذر هیچ مشکلی وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه بذر مورد نیاز در کشور تأمین شده است به کشاورزان توصیه می‌شود حتماً از بذرهای استاندار استفاده کنند و از کشت بذرهای متفرقه پرهیز کنند.

وی یادآور شد: کشاورزان در زمان کشت محصول حتماً از دستگاه ریز دانه کار یا دستگاه‌های کشت مستقیم استفاده کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان در خصوص قیمت کلزا گفت: طبق نظر وزارت خانه طی سال‌های اخیر قرار شد هر قیمتی که برای گندم مصوب کردند دوبرابر آن برای کلزا در نظر گرفته شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا