شهرستان ها

قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان‌ها تشکیل می شود

زنجان-رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان‌ها تشکیل می شود و رئیس جمهور بر سند دار کردن اراضی کشاورزی تاکید دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی شجاعی ظهر شنبه در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان در جمع خبرنگاران، گفت: نبود سند فضایی برای سودجویی و زمین خواری ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه نداشتن سند موجب شده زمین‌های کشاورزان ما که نسل اندر نسل در آنها کشاورزی می‌کنند، بدون تکلیف بماند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر تعیین تکلیف اراضی کشاروزی کشور تاکید دارند و یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم این است که تا پایان دولت موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی را در سطح کشور به نتیجه برساند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه این موضوع در واقع وعده حاکمیت است، گفت: یکی از اشکالاتی که تا حالا در سنددار کردن زمین‌های کشاورزی انجام نشده این است که تمام اجزای حاکمیت در کشور و در استان‌ها باید برای این موضوع پای کار بیایند.

شجاعی از تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان‌ها خبر داد و تاکید کرد: رئیس جمهور بر سند دار کردن اراضی کشاورزی تاکید دارند.

وی ابراز داشت: طی نامه‌ای که از سوی وزیر جهاد کشاورزی به استانداران ارسال شده، در تمامی استان‌ها قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه در خصوص سند و مالکیت در برخی اراضی شریف آباد ابهر مشکل داریم، گفت: در این خصوص به طور استثا از اختیارات خود برای حل مشکل اراضی کشاورزی استفاده خواهیم کرد تا حق و عدالت در آن منطقه برقرار شود و ما می‌خواهیم با تأنی و بدون هیچ گونه شتابی، این مشکل چندین ساله را حل کنیم.

شجاعی از اقدامات انجام شده و موفقیت‌های به دست آمده در استان زنجان در زمینه صدور اسناد برای اراضی کشاورزی قدر دانی کرد و افزود: زنجان در این زمینه، استان پیشتاز کشور است.

وی از جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی در شهرستان‌های خرمدره و سلطانیه در استان زنجان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد و یاد آور شد: علاوه بر این، مدت زمان ۱۸ ماهه ای تعیین شده تا همه اراضی کشاورزی در استان زنجان سنددار شوند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا