شهرستان ها

قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور در گیلان راه اندازی شد

رشت- قرارگاه فرهنگی عفاف و حجاب محله محور با حضور مسئولان و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در استان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا ثقتی امروز پنجشنبه در حاشیه راه‌اندازی این قرارگاه فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ناهنجاری‌های شهری که دغدغه‌مندان را نگران کرده بحث زیر سوال رفتن حجاب و عفاف در جامعه است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی، هنری ما به عنوان عملیاتی‌ترین بستر فعالیت‌های فرهنگی، هنری در مساجد مأموریتی دارند که باید با رویکرد فرهنگ و هنر در راستای ارتقای سطح زیست عفیفانه در محلات و تقویت عفاف و حجاب و فعالیت‌های فرهنگی، هنری در این حوزه را راهبری کنند.

ثقتی با اشاره به اینکه این قرارگاه برای نخستین‌بار در کشور تشکیل شده است، ادامه داد: اثرگذارترین ابزاری که می‌تواند در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی را محدود کند و از اثرات آن کم کند ابزار فرهنگ و هنر است.

وی مدیران کانون‌های مساجد را پرچم‌داران حوزه فرهنگی در محلات با رویکرد عفاف و حجاب دانست و گفت: از امروز این مأموریت در محلات به این مدیران واگذار شده که برنامه‌هایی در بستر فرهنگ و هنر داشته باشند.

مدیران کانون‌های مساجد در اجرای این طرح با مخاطب تعامل کنند

«احمد مقیمی» مشاور فرهنگی و هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مناطق محروم هم در این مراسم با تاکید بر مخاطب شناسی در انجام فعالیت‌های فرهنگی قرارگاه عفاف و حجاب محله محور اظهار کرد: باید با مخاطب شناسی و دسته بندی مشخصات، علت این نافرمانی را پیدا کنید در غیر این صورت نمی‌توانید به درستی گفت و گو و موضوع را تبیین کنید.

وی اضافه کرد: این قرارگاه به دلیل محله محور بودن به شناخت شما از افراد کمک می‌کند که چگونه با افرادی که نافرمانی می‌کنند برخورد کنید و گاه باید برای مخاطب به صورت مستمر و دائم وقت بگذارید.

مقیمی از مدیران کانون‌های مساجد خواست از ۲ قطبی سازی پرهیز کرده و حواسشان باشد تعصب افراد را تحریک نکنند و افزود: در اجرای این طرح باید با مخاطب تعامل کرده و او را گرفتار لجبازی نکنید، هوشمند بودن، هدفمند بودن، روشمند بودن و مخاطب شناسی در امور به پیشبرد اهداف شما کمک خواهد کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا