شهرستان ها

قهرمانی شطرنج بازان خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور 

مشهد ـ نایب رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی از قهرمانی دختران شطرنج باز خراسانی و درخشش پسران شطرنج باز این استان در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهتا قره‌داشی درباره این مسابقات اظهارکرد: مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی دختران و پسران کشور با شرکت ۷۹۶ بازیکن از سراسر کشور و به میزبانی ۶ استان (گیلان، قزوین، لرستان، کرمانشاه، تهران و کرمان) به طور همزمان از ۸ الی ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد.

نایب رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی درباره عملکرد ورزشکاران استان در این مسابقات تصریح کرد: ورزشکاران این استان در مجموع مسابقات دختران و پسران با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک برنز موفق به کسب عنوان قهرمانی تیمی شدند و تیم‌های تهران و اصفهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی گفت: در رده سنی کمتر از ۸ سال اسماً حسن پور مقدم و در رده سنی کمتر از ۱۰ سال دختران سلما همتیان توانستند قهرمان شوند.

قره‌داشی افزود: در رده سنی کمتر از ۱۲ سال روشا اکبری نایب قهرمان و در رده سنی کمتر از ۱۸ سال دختران سیده هستی سیدی مقام سوم را بدست آورد؛ همچنین سارا ذبیحی و پریا سادات حسینی نیز توانستند مقام چهارم این مسابقات را کسب کنند.

نایب رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی تاکید کرد: دختران ما توانستند در رده‌بندی دختران قهرمان شوند، تهران و گیلان به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند. در رده‌بندی بخش پسران نیز توانستیم بعداز تیم‌های تهران و مازندران در جایگاه سوم قرار بگیریم و در نهایت در رده بندی استان‌ها در مجموع دختران و پسران سکوی نخست را از آن خود کردیم.

وی در خصوص عناوین پسران در این مسابقات تصریح کرد: مسابقات قهرمانی زیر ١٢ سال پسران کشور در جدولی با حضور ١۵٩ بازیکن از ٢۵ استان در ٩ دور و به روش سوئیس و با استفاده از قرعه کشی با سیستم شتاب باکو انجام شد که درنهایت در رده سنی کمتر از ۸ سال پسران محمد طاها ارکاک مقام نخست را کسب کرد.

قره‌داشی افزود: فرشاد فرمانبر توانست مقام چهارم را کسب کند، همچنین کوورش بلند نظر، سیدامیر رضا رضوی و ایمان حسن‌پور حسینی نیز توانستند مقام ششم این مسابقات را کسب کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا