شهرستان ها

قوه قضائیه در حمایت از مظلوم چهره عدالت علوی را به نمایش بگذارد

نائین_امام جمعه شهرستان نائین گفت: وظیفه اصلی قوه قضائیه تحقق عدالت در جامعه اسلامی است و باید در حمایت از مظلوم، چهره عدالت علوی را به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به حادثه شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و همچنین شهادت اولین نماینده شهرستان نائین در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قوه قضائیه صرفاً یک دستگاه اداری نیست و باید در آن ایثار، گذشت از منافع خود و خواسته‌های شخصی وجود داشته باشد که این موارد مهم تکالیفی را متوجه این قوه می‌کند.

وی ادامه داد: در این قوه باید به دور از جنجال‌های سیاسی و حزبی و انتقادهای غیرخیرخواهانه و بدخواهانه به مهمترین وظیفه این قوه یعنی ایجاد و پیاده سازی عدالت پرداخته شود چرا که عده‌ای با پول، شهرت و پارتی مانع تحقق عدالت می‌شوند و باید در این مواقع به گونه‌ای برخورد شود که آن مظلومی که به دنبال احقاق حق است، بدون ناراحتی چهره عدالت علوی را مشاهده کند.

امام جمعه شهرستان نائین خاطرنشان کرد: آن عدالت فراگیر، امیدوار کننده و آن عدالتی که همه در برابر قانون یکسان‌اند، این وظیفه اصلی قوه قضائیه است و برای ایجاد عدالت و آرامش به واسطه احقاق حق در جامعه، این قوه به دو عامل اصلی اقتدار و اعتماد نیاز دارد.

وی افزود: قوه قضائیه با بکارگیری نیروهای مؤمن، شایسته، دست پاک، کاردان، با تجربه و بلند نظر می‌تواند به قدرت و اقتدار دست پیدا کند و اعتماد مردم را با ایجاد عدالت به دست آورد چراکه وقتی مردم شاهد عمل به وعده عدالت باشند و برای قوه، اربابان زر و زور و تزویر، جناح‌های سیاسی و بزرگان فرقی نکند، مردم اعتماد می‌کنند و این وظیفه اول و مهم قوه است.

مطهرخو با اشاره به حمله پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف ۳ و بیان اینکه این اقدام مهم در سالروز اعلام رسمی آغاز حمله مسلحانه منافقین بر علیه نظام اسلامی در سال ۱۳۶۰ بود، گفت: ترور هزاران فرد بی گناه ایرانی و عراقی و سازمان دهی اغتشاشات در کشور ایران از سوابق این سازمان جهنمی است که با افراد بالای ۶۰ سال در سه نوبت به صورت شبانه روزی با صدها دستگاه رایانه و با جعل اکانت‌های دروغین اقدام به جعل اخبار و گزارش کذب و دروغین می‌کنند.

وی ادامه داد: از ۳۰ خرداد تا کنون که به واسطه دستگیری، دسترسی منافقان محدود شد، تعداد بارگذاری اخبار دروغین علیه جمهوری اسلامی بیش از ۴۹ درصد کاهش پیدا کرده است و با این وجود خود را مدافع ملت بزرگ ایران می‌نامند.

مطهرخو با بیان اینکه این اتفاق سه نکته مهم دارد به محصول این واقعه پرداخت و تاکید کرد: دستگیری صورت گرفته حاصل قدرت بازدارندگی بالای نظام اسلامی و اقتدار دیپلماسی مقاومت است و پیروزی‌های بزرگ ایران در میدان و عرصه دیپلماسی بیش از هرچیز مرهون بصیرت مردم ایران و هدایت‌های امام جامعه اسلامی و هماهنگی قوای سه گانه و اقتدار بی نظیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: دشمنان این کشور تا هشت ماه قبل با یکدیگر عکس یادگاری می‌گرفتند اما امروز مجبور به پذیرش قدرت ملی و عظمت ایران قوی هستند.

مطهرخو ادامه داد: درس عبرت سوم و مهم‌تر برای عناصر خود فروخته‌ای است که از انقلاب پشیمان و از قطار آن پیاده شدند و در صدد مخالفت با آرمان‌های امام و انقلاب برآمدند و در سال انتخابات سر بیرون آوردند و در مناطق مختلف با برگزاری جلسات و همایش‌ها سعی در تخریب رهبر جامعه اسلامی و نظام دارند و باید به این دسته افراد متوهم بگوییم که عبرت بگیرید و سخن و وصیت جاودانه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را به یاد آورید که فرمود والله قسم هرکس به سوی این نظام تیری انداخت، آواره شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا