شهرستان ها

قیمت مرغ در قزوین بالاتر از نرخ مصوب کشوری است

قزوین- سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام تفاوت قیمت مصوب مرغ در کشور و قیمت آن در قزوین گفت: قیمت مرغ در قزوین بالاتر از نرخ مصوب کشوری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد خوش اخلاق ظهر یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال تا به امروز برای یک هزار ۳۷۴ واحد صنفی متخلف در استان قزوین پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تخلف مربوط به شهرستان قزوین بوده است، افزود: گرانفروشی، عدم درج قیمت و عرضه خارج از شبکه مهمترین پرونده‌های تشکیل شده در این شهرستان است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قیمت مرغ در قزوین بالاتر از نرخ مصوب کشوری است، بیان کرد: در حالی که قیمت مصوب کشوری برای مرغ زنده ۵۲ هزار تومان است، اما در قزوین مرغ زنده ۶۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه قیممت مرغ درب کشتارگاه در استان قزوین در حالی ۸۰ هزارتومان است که قیمت مصوب آن ۶۹ هزار و ۵۰۰ هزار تومان است، عنوان کرد: قیمت مصوب مرغ گرم در بازار نیز در نرخ مصوب کشور ۷۳ هزار تومان در نظر گرفته شده اما این رقم در قزوین ۸۵ هزار تومان است.

خوش اخلاق با اشاره به وضعیت گوشت قرمز در استان قزوین بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته به زودی محل مصارف عمده برای استان قزوین سهمیه گوشت منجمد در نظر گرفته شده تا شاهد کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت باشیم.

وی بیان کرد: در ماه‌های آبان و آذر ۶۰ تن گوشت قرمز منجمد با قیمت هر کیلو ۲۷۸ هزار تومان در استان قزوین توزیع شده است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: بنا به ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی سهم استان قزوین در جوجه ریزی گوشتی ماهانه ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار قطعه بوده که این سهم کاملاً تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه با افزایش ۱۳۱ درصدی جوجه ریزی در استان، قزوین در تحقق برنامه ابلاغی جزو پنج استان برتر در کشور است.

خوش اخلاق در پایان با بیان اینکه در حال حاضر موجودی ذخایر گندم استان ۸۴ هزار و ۷۳۷ تن، شکر ۵ هزار و ۲۷۴ تن و برنج ۳ هزار و ۳۳ تن است، یادآور شد: متأسفانه میزان ذخایر کالاهای استراتژیک مانند مرغ و گوشت در استان قزوین نسبت به سال‌های گذشته کمتر است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا