شهرستان ها

لرستان یکی از قطب‌های توسعه گردشگری باید باشد

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: لرستان به لحاظ تنوع زیست محیطی و آب و هوایی می‌تواند یکی از قطب‌های توسعه گردشگری در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز پنج شنبه در همایش ملی گردشگری کشاورزی در خرم آباد اظهار داشت: لرستان به لحاظ تنوع زیست محیطی و آب و هوایی می‌تواند یکی از قطب‌های توسعه گردشگری کشور باشد چرا که پس از استان‌های مازندران و گیلان سومین استان پربارش کشور است.

وی به چهار فصل بودن شرایط آب و هوایی استان اشاره کرد و افزود: در سردترین فصول سال در پلدختر بهار است و در گرم‌ترین فصول سال، شهرستان‌های الیگودرز و نورآباد دارای هوای خنک و بهاری هستند.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: در بحث کشاورزی و گردشگری در نقاط مختلف کشور کارهایی اتفاق افتاده که زیاد کارشناسی نیست چراکه لرستان با وجود پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های توسعه کشاورزی به شدت مستعد توسعه آگروتوریسم است.

دالوند با اشاره به اینکه لرستان علاوه بر تنوع گیاهان دارویی، در کشت مرغوب زعفران، انجیر سیاه، انار و تولید عسل زبان‌زد است عنوان کرد: در بحث تولید پسته طبق تحقیقات به عمل آمده مجموعه کشت و صنعت لرستان یکی از ظرفیت‌های خوب استان خواهد بود و علاوه بر این لرستان در بحث پرورش ماهیان سردابی نیز در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد.

وی تاکید کرد: لرستان سرزمینی خوش آب‌وهوا و مملو از جاذبه‌های طبیعی گردشگری مانند دریاچه گهر در ارتفاع دو هزار متر از سطح دریا است که خود زیستگاهی متنوع از گونه‌های زیستی و جانوری به شمار می‌رود و علاوه‌بر این وجود آبشارها و چشمه‌های متعدد در لرستان همگی مصداق ظرفیت‌های توسعه صنعت گردشگری در استان است.

معاون عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: در راستای توسعه گردشگری و انواع آن در استان لرستان نیازمند تدوین برنامه خاص در این حوزه هستیم که خوشبختانه یکی از کارهای مهمی که در حوزه انجام شده، طرح جامع گردشگری در لرستان است که آماده شده و به نتیجه مطلوب رسیده و پس از تصویب، عملیاتی خواهد شد.

دالوند عنوان کرد: گردشگری سلامت نیز از دیگر موضوعات اتخاذ شده در طرح جامع گردشگری لرستان است که مطالعات آن شروع شده و طی جلسات متعدد طرح‌هایی ارائه شده که در آینده شاهد ایجاد یک شهرک سرآمد سلامت مطابق استانداردهای روز دنیا در سطح لرستان باشیم و امیدواریم با توسعه انواع صنعت گردشگری، لرستان از چالش‌ها و تنگناهای بیکاری و نبود اشتغال کافی رها شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا