شهرستان ها

لزوم اهمیت به برش استانی برنامه هفتم توسط مسئولان مرکزی

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: نسبت به برش استانی برنامه هفتم همه مسئولین استانی و نمایندگان باید توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در دیدار با مجمع نمایندگان استان مرکزی و استاندار مرکزی اظهار داشت: با توجه به تحولات جهانی و منطقه‌ای، تجربیات گذشته، ضرورت‌های ملی و اسلامی و نیازهای عمومی لازم است برنامه هفتم با اولویت تنظیم گردد و رشد ۸ درصد به عنوان یک معیار جدی مورد تاکید قرار گیرد و نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی، رشد تولید علم و فناوری، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و ارتقای بهره‌وری تدبیر حکیمانه اتخاذ گردد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: وحدت ملی، توازن‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در اولویت قرار گیرد و مردم در اهداف برنامه مشارکت فعال و مؤثر داشته باشند و به سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه ویژه شود.

وی با توجه به ظرفیت‌ها و موقعیت استراتژیک استان مرکزی بیان کرد: نسبت به برش استانی برنامه نیز با توجه به شرایط استان برخی اقدامات اولویت دارد از جمله حمل و نقل که یکی از مهم‌ترین ارکان‌های کشور است.

دری نجف آبادی افزود: کشورهای پیشرفته دنیا از ظرفیت راه آهن خود به خوبی استفاده کرده و قطارهای سریع السیر را جایگزین قطارهای قدیمی خود کردند ولی متأسفانه سیستم حمل و نقل ما به خصوص سیستم ریلی و راه آهن ما بسیار فرسوده است که نیاز به یک بازنگری و توسعه و پیشرفت دارد. بحث بهره‌وری در آب و انرژی مسئله مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی ادامه داد: در کشاورزی باید از روش‌های نوین استفاده گردد تا بهره‌برداری ما به حداکثر خود برسد و مسئله دیگر مسئله آموزش و پرورش است که باید تدبیر ویژه‌ای برای آن صورت گیرد و اگر بحث آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد و رسیدگی به برنامه هفتم، مهار تورم، رشد تولید، طرح‌ها و لوایح نیمه‌کاره از تأکیدات مقام معظم رهبری به مجلس در دیدار اخیرشان است که باید در اولویت کارها قرار گیرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا