شهرستان ها

لزوم تامین ۲۰۰ دستگاه دمنده برای مهار آتش‌سوزی در استان ایلام

ایلام-استاندار ایلام بر لزوم تامین ۲۰۰ دستگاه دمنده برای مهار آتش‌سوزی در استان ایلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر چهارشنبه در جلسه ستاد بحران استان اظهار داشت: مساحت منابع ملی استان یک میلیون و ۸۴۱ هزار هکتار است که از این میزان، ۶۴۱ هزار هکتار جنگل است، بنابراین می‌طلبد با همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی و خاموش کردن آتش، پای‌کار بیاییم.

وی یادآورشد: همه در برابر صیانت از منابع طبیعی وظیفه داریم. بنابراین همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در استان به‌کار گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: واکنش سریع در زمان طلایی اطفا حریق و ورود در ساعات اولیه بسیار حیاتی است و هر قدر سریع‌تر به این موضوع ورود کنیم، در مهار آتش‌سوزی موفق‌تر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: با عوامل انسانی دخیل در آتش‌سوزی، برخورد قضایی می‌شود و در صورتی که مشخص شود کسی در آتش‌سوزی دخالت داشته است، با جدیت با آن شخص برخورد خواهد شد.

بهرام‌نیا یادآورشد: از زمان وقوع آتش‌سوزی سه بالگرد برای اعزام نیروها به مناطق برای مهار آتش‌سوزی وارد استان شد و با لطف خدا و با کمک همه نیروها، آتش‌سوزی مهار شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام از همه کسانی که در مدیریت آتش سوزی‌ها ورود کردند و از اطلاع‌رسانی به موقع صدا و سیما، فضای مجازی و رسانه‌ها قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: نیروی داوطلبان و نیروهای جدید برای اطفا حریق آموزش داده شوند و نیروهای بسیج و نیروهای مردم‌نهاد در شهرستان‌ها سامان‌دهی شوند.

استاندار ایلام ضمن اشاره به فرهنگ‌سازی و تشریح ثمرات درختان در فضای مجازی، بر برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها برای مهار آتش‌سوزی تاکید کرد.

بهرام‌نیا عنوان کرد: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تحت یک فرماندهی واحد، آمادگی کامل را برای مهار آتش‌سوزی در شهرستان‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: به دلیل این‌که هر درخت یک سرمایه اقتصادی و سرمایه حیاتی است باید با همه ظرفیت‌ها برای کاشت، حفظ و نگهداری درختان و منابع طبیعی و مراتع، پای‌کار باشیم.

استاندار ایلام با بیان این‌که به بیش از ۵۰ روستا در این دولت آب‌رسانی شد، گفت: با توجه به بارش نزولات جوی مطلوب، نباید مشکل قطعی آب و برق داشته باشیم و تا زمانی که وظیفه خدمت‌گذاری داریم نباید از هیچ تلاشی برای خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی کنیم.

بهرام‌نیا ادامه داد: گرچه در حوزه آب‌رسانی در استان اقدامات بسیار خوبی در دولت سیزدهم انجام شده اما مدیران نباید به گونه‌ای عمل کنند که گلایه‌های مردم در حوزه خدمات بالا بگیرد. خط قرمز من مردم و حقوق عامه است و از مدیران دولت شهید جمهور این انتظار است که خدمت به مردم باید در حد اعلا باشد. تا زمانی که این وظیفه بر دوش ماست، کوچک‌ترین غمض عینی از حقوق مردم را از مدیران نمی‌پذیرم.

براساس این گزارش، در این نشست در تماس تلفنی با رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خواستار تامین و ارسال ۲۰۰ دستگاه دمنده برای مهار آتش در استان شد و دکتر نوبخت در خصوص این درخواست استاندار ایلام، قول مساعد داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا