شهرستان ها

لزوم تقویت نهضت تفسیر قرآن/خشم دشمن از پیشرفت علمی انقلاب

بیرجند- رئیس ستاد اقامه نماز کشور خواستار تقویت نهضت تفسیر قرآن در جامعه شد و گفت: تفسیر قرآن باید به گونه ای باشد که عوام و خواص آن را بفهمند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی صبح پنج شنبه در جمع طلاب و روحانیون که نماینده ولی فقیه، استاندار و تعدادی از معاونان وی در مدرسه علمیه رضویه بیرجند حضور داشتند، بیان کرد: هر عمل و حرکتی که انجام دهیم و سبب عصبانیت دشمن شود، عمل صالح است بنا بر این ساخت موشک توسط سپاه و پیشرفت‌های علمی از جمله اعمال صالح هستند.

وی افزود: اگر در اغتشاشات اخیر بعضی از بچه‌های این کشور حضور داشتند به دلیل این است که آموزش و پرورش و روحانیون به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر برپایی نماز جماعت در مدارس توسط روحانیون، بیان کرد: باید محوریت همه برنامه‌ها قرآن باشد تا با درک لذت انس با قرآن، نکات بسیار آن را در یابیم.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به ضرورت برگزاری مجالس تفسیر قرآن، خطاب به روحانیون حاضر در این جلسه، افزود: تفسیر قرآن باید طوری باشد که عوام و خواص بتوانند آن را بفهمند و باید خود را از هم اکنون برای برگزاری مجالس تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان در مساجد آماده کنید تا با انجام این کار سبب ایجاد نهضت تفسیر قرآن شوید.

وی با بیان اینکه هر روز حرف جدیدی برای گفتن باید داشته باشیم، اظهار کرد: سنت‌های الهی تغییر ناپذیر، قطعی و استثنا ناپذیرند.

به گفته وی بر اساس آیات قرآن فقط ساعتی که در آن نماز جمعه برگزار می‌شود، انجام کارها تعطیل است و به غیر از آن همیشه باید در حال تلاش و فعالیت باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا