شهرستان ها

لزوم توجه به ایده‌های جوانان برای کسب درآمد درسیاست‌های کلان کشور

سنندج_مدیرکل طرح‌های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: امروزه جوانان به دنبال ایده‌های نوآورانه و مدرن برای کسب درآمد هستند و باید مسؤولان این موضوع را در سیاست‌های کلان کشور بگنجانند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی تاجیک شامگاه سه شنبه در نشست مجریان طرح‌ها و برنامه‌های حوزه اشتغال و کارآفرینی جوانان در سنندج، با اشاره به اهمیت حوزه اشتغال و فعالیت کارآفرینان در این عرصه به آن به عنوان جهاد اشتغال یاد کرد و گفت: امروز یکی از مسائلی که در سطح ملی دارای بالاترین اهمیت بوده تولید و اشتغال است و نامگذاری سال‌های متوالی با عناوین تولید و اشتغال از سوی رهبری حول این اهمیت است.

وی افزود: در حوزه اشتغالزایی هیچکدام از عوامل مانند آموزش، تسهیلات و موارد دیگر به تنهایی نمی‌تواند رفع کننده مشکلات و مسائل این حوزه باشد و اگر پیشرفتی صورت بگیرد با همکاری و تعامل این عوامل ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: نحوه ایجاد شغل به طریق سنتی آن در کشور دیگر جوابگو نیست و جوانان امروز به دنبال ایده‌های نوآورانه و مدرن برای کسب درآمد هستند و باید مسؤولان این موضوع را در سیاست‌های کلان کشور بگنجانند.

تاجیک به ذائقه و ذوق جوانان برای ایجاد شغل‌های مدرن و بروز اشاره کرد و اظهار داشت: اتفاقاً مسیر رشد و توسعه و اصلاح اشتغالزایی جوانان از این دید آنان منشأ می‌گیرد و باید راهبرد توسعه بر اساس این نوع تفکر برای کارآفرینی استوار شود.

اشتغال مهمترین مساله جوانان کردستان

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این نشست بیان داشت: بحث اشتغال یکی از مهمترین مسائل حوزه جوانان است و اداره کل ورزش و جوانان نیز به عنوان دبیرخانه ستاد ساماندهی و امورات حوزه جوانان بیشترین توقعات را به عنوان متولی این قشر متوجه خود کرده و بیشترین انتظار در جامعه برای حل مشکلات جوانان از این نهاد ایجاد شده است.

آمنه غلام‌ویسی ادامه داد: مشکل اشتغالزایی جوانان فرا دستگاهی بوده و تمامی ارگان‌های دولتی و نهادهای غیره دولتی باید دست به دست یکدیگر داده تا مسائل حوزه اشتغال و ازدواج جوانان مرتفع شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی رهبری، تحقق این شعار نیازمند این است که تمامی ظرفیت بخش دولتی و خصوصی به کار گرفته شود.

غلام ویسی اذعان داشت: قطعاً این نامگذاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب اقدامی حکیمانه است و منظور این است که تولید وجود دارد اما نیازمند یک حرکت عمومی و همه گیر از سوی مسئولین با شرکت مردم برای جهش تولید و رسیدن به هدف پیشرفت کشور است و در این میان جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی مملکت نقش اساسی در این میان ایفا می‌کنند.

وی در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان همکاری و همراهی بانک‌ها و سیستم بانکی کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: باید در چهارچوب قوانین و ضوابط تسهیلات بانکی حوزه جوانان را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا