شهرستان ها

لزوم توجه و برخورد قاطعانه با جرایم خاص و خشن در خراسان رضوی

مشهد ـ رئیس شورای قضائی خراسان رضوی گفت: توجه ویژه به سه اصل پیشگیری از جرم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با اخلال گران نظم و امنیت عمومی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعلی صادقی در مراسم رونمایی از سند قضائی پرونده حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی با اشاره به مفاد سند تحول قوه قضائیه اظهار کرد: نگاه متعالی ریاست محترم قوه قضائیه توانسته بعنوان یک عامل پیشران، تحولات خوبی در سطح دستگاه قضائی با هدف کسب رضایتمندی عمومی ایجاد نماید و در این زمینه سه اصل پیشگیری از وقوع جرایم، دفاع از حقوق عامه و برخورد قاطعانه با جرایم خاص و خشن و اخلال گران در نظم و امنیت عمومی باید مورد توجه دادستان‌ها و مسئولان حوزه‌های قضائی در سطح استان قرار گیرد.

رئیس شورای قضائی خراسان رضوی با تشریح اقدامات صورت پذیرفته و فرایند رسیدگی به حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی ضمن تقدیر از تمامی دست اندر کاران بویژه تولیت معزز آستان مقدس رضوی گفت: بحمدالله با تعامل و همدلی مثال زدنی؛ تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برای رسیدگی به این پرونده بسیج شد و کلیه مراحل رسیدگی در مدت کوتاهی طی و حکم به مرحله اجرا درآمد.

وی یکی از مهمترین وظایف مسئولان در شرایط کنونی را تمرکز بر حل مشکلات مردم دانست و افزود: در شرایط کنونی تمامی مساعی مدیران باید صرف کارگشایی و حل مشکلات شهروندان گرانقدر شود و در این راستا دستگاه قضائی از مدیران ساعی و خدوم قاطعانه حمایت خواهد کرد.

کار قضاوت نقش مهمی در سالم سازی جامعه دارد

در این مراسم، آیت‌الله سیدجعفر سیدان، استاد حوزه علمیه مشهد ضمن تقدیر از خدمات دستگاه قضائی؛ به شأن و جایگاه والای منصب قضا و سختی‌های این کار اشاره و اظهار کرد: کار قضاوت کار کم نظیری است و نقش مهمی در سالم سازی جامعه دارد

استاد حوزه علمیه مشهد رعایت قانون و مبانی شرعی را در مسیر اجرای عدالت توسط دستگاه قضائی بسیار مهم و بااهمیت دانست و افزود: تمامی اقدامات می‌بایست با هدف حل مشکلات مردم ساماندهی شود.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از دست اندر کاران رسیدگی به پرونده تروریستی حادثه حرم مطهر رضوی؛ از سند قضائی این پرونده رونمایی و یادمان این پرونده جهت نگهداری در موزه آستان قدس رضوی تقدیم این آستان مقدس شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا