شهرستان ها

لزوم حمایت از آمران به معروف/ مردم: با متخلفان برخورد قانونی شود

شیراز- انتشار تصاویر ضرب و شتم یک آمر به معروف در شهر شیراز موجب شد احساسات عمومی در فارس جریحه دار شود به همین دلیل مردم خواستار برخورد قانونی و سریع با متخلفان هستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- علیرضا پرنیان: اگر نگاهی به تاریخ داشته باشیم درخواهیم یافت که در طول تاریخ همواره افرادی در جامعه حضور داشته‌اند که در تلاش هستند تا نسبت به هدایت آحاد مختلف جامعه اقدام کنند.

سنت حسنه هدایتگری در جامعه اسلامی تبدیل به یکی از ارکان مهم و اساسی زندگی بشری شده است و این مهم حتی در کوچک ترین جوامع اجتماعی که خانواده‌ها هستند نیز ریشه دوانده و موجب شده تا نسل جوان در هر خانواده‌ای با شنیدن نصایح بزرگ خاندان نسبت به اصلاح رفتار خود در جامعه اقدام کند.

با نگاهی به موضوع هدایتگری در جامعه اسلامی در خواهیم یافت که موضوع امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهم‌ترین مسائلی است که در جوامع اسلامی بر آن تاکید شده و ریشه در اعتقادات مذهبی انسان نیز دارد از این رو اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در تمامی معضلات اجتماعی حائز اهمیت است.

این در حالی است که علاوه بر اشاعه فرهنگ باید زمینه قانونی حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه نیز فراهم شده تا این افراد بتوانند آموزش‌هایی که در خصوص امر به معروف را فراگرفته‌اند محقق کرده و زمینه پیشروی معضلات اجتماعی را در جامعه از بین ببرند.

تصویری که احساسات عمومی را جریحه‌دار کرد

انتشار تصاویری در فضای مجازی از ضرب و شتم یک نفر آمر به معروف در شیراز موجب شد تا احساسات عمومی در جامعه جریحه‌دار شده و بسیاری از فعالان فرهنگی و اجتماعی در کلان شهر شیراز خواستار برخورد قاطع و سریع با افرادی شدند که برهم زننده نظم عمومی اند.

در تصاویری که از این ضرب و شتم منتشر شده به وضوح مشخص است که آمر به معروف بعد از انجام فریضه آمر به معروف به صورت لسانی محل را ترک کرده اما افرادی که قانون را نقض کرده‌اند از پشت سر به این فرد حمله‌ور شده و نسبت به ضرب و شتم این آمر به معروف اقدام کرده‌اند.

انتشار این تصاویر موجی از ناراحتی را در میان مردم انقلابی شهر شیراز ایجاد کرد.

فرماندهی انتظامی استان فارس و دادگستری استان نیز با صدور بیانیه‌هایی علاوه بر اینکه این اقدام را به شدت محکوم کرده‌اند از دستگیری و روانه زندان شدن متهم خبر دادند.

دستگیری عامل ضرب و شتم امر به معروف در شیراز

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت: فردی که چند روز گذشته یک نفر از آمران به معروف را مورد ضرب و شتم قرار داده بود روانه زندان شد.

سرهنگ کاووس محمدی در خصوص این خبر بیان کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر ضرب و شتم یکی از آمران به معروف در مجموعه «نارنجستان قوام» شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت و فرد ضارب بلافاصله شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود پس از هماهنگی با مرجع قضائی روانه زندان شد.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: پلیس با افرادی که با اقدامات هنجارشکنانه و خلاف قانون آرامش و امنیت مردم را به خطر بیاندازند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

دیدگاه مردم فارس در فضای مجازی

بعد از انتشار این تصاویر در فضای مجازی بخش قابل توجه‌ای از مردم استان فارس و شهر شیراز علاوه بر محکوم کردن این گونه رفتارها خواستار اجرای سریع قانون در خصوص افراد متخلف و برخورد با آنان شدند.

بسیاری از کاربران فضای مجازی با راه اندازی پویش‌های متعدد از مدیران ارشد فارس خواستار حمایت قاطع از آمران به معروف و برخورد با بر هم زنندگان امنیت عمومی شدند.

آمران به معروف باید حمایت شود

ایمان محمدی فعال فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: امر به معروف در تلاش است تا دستورات الهی را در جامعه محقق کند از این رو باید مورد حمایت قانون و قانون گذاران باشد.

محمدی اضافه کرد: اگر برخورد قانونی و سختی با افرادی که نسبت به ضرب و شتم آمران به معروف اقدام کرده‌اند صورت بگیرد شاهد خواهیم بود که دیگر کسی به خود اجاره نخواهد داد در برابر دستورات الهی ایستادگی کند.

یکی از مطالباتی که مردم انقلابی از دولت دارند اجرایی کردن قانون حمایت از آمرین به معروف در جامعه است

مهدی متوسل یکی دیگر از فعالین فرهنگی استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مطالباتی که مردم انقلابی از دولت دارند اجرایی کردن قانون حمایت از امرین به معروف در جامعه است.

متوسل اضافه کرد: دستگاه قضائی نباید از افرادی که نسبت به ایجاد اختلال در جامعه اقدام می‌کنند به راحتی گذر کرده و با رأفت اسلامی به آنان نگاه کند بلکه باید بر اساس قانون برخورد قاطع و سریع با اینگونه رفتارها داشته باشد.

دادگستری فارس حامی قاطع آمران به معروف است / ‏‬ پرونده خارج از نوبت رسیدگی شود

در پی درگیری و توهین دو نفر با امر به معروف در باغ نارنجستان شیراز رئیس کل دادگستری فارس ضمن تأکید بر حمایت قاطع دستگاه قضائی از آمران به معروف طی دستوری از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا این پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و مراتب برخورد اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تقدیر از اقدام قانونی امر به معروف در باغ نارنجستان شیراز؛ دغدغه و جدیت آمران به معروف در حوزه حجاب و عفاف را مصداق واقعی عمل به تکلیف دینی خواند و تأکید کرد: دادگستری فارس حامی قاطع آمران به معروف است.

وی با تأکید بر توجه بیشتر مسئولین به موضوع عفاف و حجاب از مدیران نهادها خواست تا با در نظر گرفتن اهمیت اجرای قانون و تکالیف دینی و شرعی از شکل گیری چنین برخوردهای توهین آمیزی با آمران به معروف جلوگیری کنند.

فعالان حوزه عفاف و حجاب و آمران به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد

رئیس شورای قضائی استان فارس گفت: فعالان حوزه عفاف و حجاب و آمران به معروف همواره در حمایت قانون هستند و با هتاکان به این افراد در هر جایگاه و مسندی مطابق ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به برخورد به دور از اغماض با متهمین پرونده اخیر گفت: وابستگی سازمانی و عضویت احد از متهمین این پرونده در یکی از نهادها در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که افرادی که با قانون و مقررات و تکالیف شرعی و عرفی جامعه آشنایی دارند خود امر به معروف و مصلح و ارشاد کننده افراد در رعایت امر عفاف و حجاب اسلامی باشند.

گفتنی است پس از درگیری دو نفر در باغ نارنجستان شیراز با آمر به معروف در حوزه عفاف و حجاب، دادستان شیراز ضمن اعلام بازداشت عاملان این درگیری، تشکیل پرونده و ارجاع آن به شعبه ویژه بر رسیدگی سریع و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا