شهرستان ها

لزوم حمایت و پشتیبانی هم جانبه از شرکت های دانش بنیان در ایلام

ایلام-استاندار ایلام بر لزوم حمایت و پشتیبانی هم جانبه از شرکت های دانش بنیان در ایلام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر روز سه شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان استان با اشاره به این مهم که امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، تاکید کرد: بنابراین وظیفه همه ما حمایت قاطع از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید است.

وی در ادامه گفت: امید دادن، حمایت و پشتیبانی هم جانبه از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد و برای توسعه و پیشرفت استان باید تولید محصولات به سمت دانش بنیان هدایت شود.

وی افزود: همچنین لازم است واحدهای صنعتی و تولیدی راکد یا تعطیل برای احیا به شرکت‌های دانش بنیان اجاره داده شود.

استاندار ایلام در ادامه خواستار تهیه زمین لازم برای ایجاد مکان اولیه پارک علم و فناوری استان شد و بیان کرد: ساختمان اداری، کارگاه و آزمایشگاه باید تهیه شود چرا که این واحدها با علم و دانش بروز خود محصولاتی متنوعی تولید می‌کنند که این مهم‌ترین نیاز امروز کشور و استان است.

وی در ادامه گفت: طی سال‌های گذشته بودجه تحقیقاتی و پژوهشی هر اداره و سازمان بصورت مجزا ابلاغ می‌شد اما در سال ۱۴۰۱ مصوب شد که براساس نیاز سنجی همه ادارات اولویت‌های خود را احصا و پس از جمع بندی برای شروع کار معرفی شوند.

بهرام نیا در ادامه خواستار دانش بنیان کردن تولید در استان شد و گفت: در این راستا حوزه تولید به ویژه سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در خصوص در خواست شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه مساعدت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تقدیر از عملکرد بانک‌ها گفت: با تلاش، اهتمام و فعالیت مستمر بانک‌ها یک ریال از تسهیلات تبصره ۱۸ به مرکز برگشت نمی‌خورد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا