شهرستان ها

لزوم معرفی بیش از پیش صنایع دستی اردبیل به جهانیان

اردبیل – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: صنایع دستی به معنای معرفی هویت ما را تشکیل می‌دهد که در این راستا استان اردبیل باید استعداد خود را بیش از پیش به جهان معرفی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم نشست با فعالان و هنرمندان صنایع‌دستی اردبیل به مناسبت روز جهانی و هفته صنایع دستی با بیان اینکه صنایع دستی به معنای معرفی هویت ماست و از این نظر ارزشمند است، اظهار کرد: استان اردبیل باید استعداد خود را بیش از پیش به جهان معرفی کند.

وی افزود: در زمان‌های گذشته با اینکه پیشرفت‌های اکنون وجود نداشت صنایع دستی بشر با قدرت حیرت‌آورش صفر تا صد صنعت استان و زندگی بشر را تشکیل می‌داد و امور روزمره انسان با آن سپری می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر ارتقا کیفیت تولیدات و ظرافت در صنایع دستی ادامه داد: مسؤولان در عرضه محصولات کمک حال هنرمندان باشند چرا که آن‌ها درآمد کافی ندارد نیازمند حمایت هستند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه صنایع دستی برای معرفی مناطق مختلف استان اردبیل نیز می‌تواند ایفای نقش کند، گفت: خلاقیت و ابتکار نمره نخست را در این عرصه دارد و باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از تجربیات جهانی استفاده کنیم و از مسئولان انتظار دارم به مشکلات هنرمندان برسند و بازار لازم را از طریق صادرات و راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی برای تولیدات صنایع دستی استان اردبیل ایجاد کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا