شهرستان ها

لزوم نوآوری در صنعت گردشگری/ فرهنگ ایرانی اسلامی را صادر کنیم

بیرجند- نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: در مسئله گردشگری نوآوری از نظر آداب و اخلاق باید تعریف حساب شده‌ای داشته باشیم که بتوان فرهنگ اسلامی و ایرانی را صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح چهارشنبه در جمع مدیرکل و جمعی از معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه فرهنگ اسلامی راهگشای جامعه بشری است، افزود: کار میراث فرهنگی از نظر اقصادی، فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی و از جهات دیگر بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اما به شرطی که گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی مطابق با قانون جمهوری اسلامی ایران تعریف و برابر با آن اجرا شود.

آیت الله عبادی اظهار کرد: میراث فرهنگی، محیط زیست و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر انواع تغییرهای سیاسی که در این کشور در طول این مدت بوده اینها جایگاه اصلی خود را پیدا نکردند.

وی با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب که با تغییر دولت‌ها نباید سیاست‌ها که بر اساس قانون است تغییر کند اما این مسئله رعایت نشده است، گفت: در سال‌های گذشته یکی از مصیبت‌های فرهنگی ما گردشگر نماها بودند چراکه عناصر وابسته سیاسی بودند که برای توسعه فرهنگ‌های مبتذل خود هدفمند به ایران می‌آمدند و هیچ قانون شرعی، عرفی و اخلاقی را به اسم گردشگری رعایت نمی‌کردند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه وزارت ارشاد هم متأسفانه نتوانسته ارشاد اسلامی را محقق کند، افزود: اکنون قوی سه‌گانه همسو با قانونی اساسی و نظام اسلامی هستند و شما باید از این فرصت طلایی استفاده کنید و وقتی گردشگر داخلی و خارجی می‌آید قبل از همه چیز باید آداب، حرمت و کرامتش حفظ شود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی باید انواع آثاری طبیعی، فرهنگی و تاریخی را به صورت تخصصی تعریف و با جزوه معرفی کند، افزود: همچنین کسانی هم این آثار را تبیین کنند تا وقت گردشگران از برنامه‌های مفید پر شود که وقتی به شهر و کشور خود بازگردد مروج برای این آثار و فرهنگ باشد تا دیگران هم برای بازدید بیایند.

لزوم نوآوری در صنعت گردشگری

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مسئولان میراث گفت: در خراسان جنوبی در مسئله گردشگری نوآوری از نظر آداب و اخلاق، علمی، طبیعی و باستانی آن باید تعریف حساب شده‌ای داشته باشید به نوعی که در سطح کشور هم قابل قبول باشد و بتوانیم فرهنگ اسلامی و ایرانی را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه که تاکنون آمده گردشگری نبوده بلکه جریان سیاسی برای تغییر فرهنگ مردم بوده است، افزود: گردشگری را برای اولین بار به معنای صحیح آن باید زنده کنید و بقیه تریبون داران هم تبلیغ کنند.

آیت الله عبادی ادامه داد: گردشگری صنعتی است که اگر درست عمل شود هم از جهت اقتصادی بسیار می‌تواند برای هر کشوری نقش داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هر کشوری قانون جایگاه مقدسی دارد، افزود: اما گردشگر وقتی به ایران می‌آید هیچ قانونی ندارد و این خیلی عجیب است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه بنابراین قانون مسئله اصلی است که باید در هر جایی رعایت شود تا گردشگر داخلی و خارجی بداند که حساب در کار است، گفت: همچنین در عین حال باید همراه با اخلاق، کرامت و اشباع از جهت اطلاعات و علمی و شناخت باشد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا