شهرستان ها

لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام سفر

کرمانشاه- رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی در هنگام سفر و تردد در محورهای مواصلاتی خبر داد.

سرهنگ کیخسرو دستغیب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رانندگی در روزهای بارانی شرایط متفاوتی دارد چرا که لغزندگی جاده و کاهش میدان دید، موجب کندی حرکت و زمان بر شدن سفر می‌شود.

وی ادامه داد: هنگام بارش باران از حداکثر سرعت مجاز کاسته شده و رانندگان باید با توجه به شرایط جاده با سرعت مطمئن رانندگی کنند، چرا که لغزندگی موجب کاهش تأثیر ترمزها شده و به همین دلیل مسافت توقف افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: سرعت مجاز در جاده‌ها مخصوص شرایط آب و هوایی مساعد است و پایین آوردن سرعت خودرو در جاده‌های بارانی برای تسلط بیشتر راننده بر خودرو ضروری است.

دستغیب کرد: در زمان بارش باران، در گردنه‌ها بر اثر برودت هوا احتمال بارش‌ها به صورت برف وجود دارد و به همین علت رانندگان تمهیدات زمستانی لازم را اتخاذ کرده و با آمادگی شروع به سفر کنند.

وی ادامه داد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ الزامی بوده و رانندگان در جاده‌های لغزنده با صبوری و احتیاط رانندگی کرده و از ارتکاب تخلف و شتاب زدگی خودداری نمایند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا