شهرستان ها

لزوم ورود دستگاه‌های اجرایی با نگاه پیشگیرانه به بحث عفاف و حجاب

اردبیل-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نگاه پیشگیرانه و رویکرد فرهنگی به بحث عفاف و حجاب ورود پیدا کنند تا ما شاهد تهدیدها و آسیب‌ها در این حوزه نباشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی بعد از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان استانی در رابطه با موضوع رعایت حجاب و عفاف با بیان اینکه مهمترین دستاورد حجاب و عفاف ایجاد آرامش در جامعه است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نگاه پیشگیرانه و رویکرد فرهنگی به بحث عفاف و حجاب ورود پیدا کنند تا ما شاهد تهدیدها و آسیب‌ها در این حوزه نباشیم.

وی با بیان اینکه ظاهر شدن افراد بدحجاب و بی حجاب در ملاعام باید با تذکر لسانی برطرف شود، گفت: افرادی که به این حکم الهی و اسلامی و واجب شرعی و قانونی دهن کجی کنند تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرند و کسانی که به ضابطین امر به معروف تعرض کنند پرونده آن‌ها با سرعت و خارج از نوبت در اردبیل رسیدگی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تاکید بر اینکه در موضوع کشف حجاب به هیچ وجه از موازین قانونی کوتاه نخواهیم آمد، ادامه داد: ظاهر شدن افراد بدحجاب، تظاهر به بدحجابی و بی حجابی و ترویج آن سه مقوله متفاوت است که دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در هر سه حوزه اقدامات و فعالیت‌ها را رصد می‌کند.

آفاقی خاطرنشان کرد: بحث ترویج بی بند و باری دیگر گرفتاری و دغدغه جامعه ماست که هم در فضای حقیقی و هم مجازی عده‌ای سعی دارند به عفت عمومی لطمه وارد کرده و اشاعه فرهنگ بدحجابی و بی حجابی را در دستور کار قرار دهند.

وی همچنین بی حجابی و بی عفتی را یکی از عوامل اصلی فروپاشی زندگی مشترک عنوان کرد و گفت: در کنار اعتیاد و فقر و بیکاری یکی از اصلی‌ترین عواملی که اخیراً به بحث طلاق دامن زده و اختلاف‌های خانوادگی را شدت بخشیده عدم پایبندی مردان و زنان به حدود عفاف و حجاب است که دغدغه و نگرانی جدی به وجود آورده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا