شهرستان ها

لزوم یکپارچه سازی حوزه فناوری با حمایت هدفمند از واحدهای فناور استان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان بر لزوم یکپارچه سازی حوزه فناوری به منظور مدیریت بهینه و حمایت هدفمند از واحدهای فناور استان تاکید کرد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان مطرح کرد؛


به گزارش ایلنا، فرهاد نامداری در جلسه مشترک پارک علم و فناوری با جهاد دانشگاهی استان ، داشتن مدل حمایتی چند جانبه شامل حمایت های مالی، مشاوره های حوزه کسب و کار و تامین نیازمندی های فناورانه را از وظایف پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برشمرد و تاکید کرد : پارک و مرکز رشدی که صرفا تسهیلات مالی به واحدهای فناور مستقر ارائه می دهد منجر به خروجی مطلوبی در حوزه فناوری استان نخواهد شد.

وی افزود: یکی از برنامه های آتی پارک علم و فناوری لرستان تامین زیرساخت نرم افزاری مناسب  به منظور تجمیع اطلاعات واحدهای فناور در خصوص نحوه پراکندگی در مراکز رشد استان و میزان حمایت های مالی دریافتی از نهادهای حاکمیتی در راستای هدفمندسازی و توزیع عادلانه تر و حساب شده تر اعطای اعتبارات دولتی به واحدهای فناور استان می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: به منظور تعامل و همکاری هر چه بهتر اعضای اکوسیستم فناوری در استان لرستان؛ این پارک اقدام به عقد تفاهم نامه همکاری با مراکز رشد دستگاهی و دانشگاهی مستقر در استان نموده است تا ضمن برخورداری فناوران این مراکز از مزایای قانونی پارک های علم و فناوری؛ خروجی های موفق آن ها امکان ورود به پارک علم و فناوری را داشته باشند.

سلاحورزی رئیس جهاد دانشگاهی لرستان نیز با تاکید بر اهمیت یکپارچگی حوزه فناوری در استان؛ برای عقد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری با هدف ارتقاء مرکز رشد جهاد دانشگاهی به مرکز رشد وابسته به پارک علم و فناوری اعلام آمادگی و ابراز خرسندی نمود.

به گزارش ایلنا، در مجموع تعداد 165 واحد فناور در پارک علم و فناوری لرستان و مراکز رشد وابسته به آن مستقر می باشند و از ابتدای سال 1401 تاکنون میزان حمایت مالی مستقیم و غیرمستقیم صورت گرفته از این واحدها توسط پارک علم و فناوری لرستان مبلغ سه میلیارد و هفتصدو چهل میلیون تومان بوده است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا