شهرستان ها

ماجرای پیروزی خیبر برابر پرسپولیس/ فینالیستی که نزدیک آسیا هم شد!

تیم فوتبال خیبر خرم آباد که سابقه برتری برابر پرسپولیس تهران را در کارنامه دارد و توانسته است عنوان نایب قهرمانی جام حذفی را در سال های دور از آن خود کند ، مهم جدید لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال خیبر خرم آباد در پایان لیگ دسته اول موفق شد علاوه بر کسب قهرمانی در این مسابقات جواز حضور در لیگ برتر در فصل بیست و چهارم را به دست آورد تا برای نخستین بار در این بازی ها حضور داشته باشد. تیم خیبر سابقه روشنی در فوتبال کشور و استان لرستان دارد و حضور این تیم در لیگ برتر می تواند به جذابیت های این مسابقات بیفزاید.

بهترین عملکرد فصل جاری فوتبال ایران

شاگردان مهاجری در حالی صعود بزرگ خود را مسجل کردند که با این صعود، برای اولین‌بار خرم‌آباد را صاحب تیم لیگ‌برتری می‌کنند و برای نخستین‌بار بعد از گهردرود، استان لرستان را به لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران می‌رسانند. خیبر خرم‌آباد که تیم سبزپوش فوتبال ایران محسوب می‌شود، حالا خود را آماده حضور در نقل‌وانتقالات تابستانی خواهد کرد و به‌عنوان تیم خصوصی، احتمالاً باشگاهی خبرساز در ماه‌های پیش‌رو خواهد بود.

خرم‌آبادی‌ها با مسعود عبدی به عنوان مالک خود سال‌هاست برای رسیدن به لیگ برتر تلاش و هزینه می‌کنند و حالا می‌توان آن‌ها را در میان ۱۶ تیم حاضر در فصل بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال دید. باشگاه خیبر خرم‌آباد هفته جاری را در تدارک جشن قهرمانی پشت‌سر گذاشته و همه‌چیز آماده جشن قهرمانی این تیم در هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ دسته‌اول است.

تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد بی‌رحم‌ترین و استثنایی‌ترین میزبان تاریخ فوتبال ایران است و احتمالاً هیچ تیمی تا سال‌های آتی به رکورد فعلی خیبری‌ها نخواهد رسید. خیبر در ۱۷ بازی خانگی که در لیگ دسته‌اول انجام داد به ۱۷ پیروزی رسید تا قاطعانه‌ترین رکورد یک‌میزبان را ثبت کند. آن‌ها در خانه‌شان به هیچ حریفی باج ندادند تا حتی یک‌امتیاز هم از خرم‌آباد بیرون نرود. ۴۰ گل‌زده، تنها ۹ گل‌خورده و کسب ۵۱ امتیاز عملکرد سبزپوشان لرستان در خانه بوده است.

خیبر خرم‌آباد و رضا مهاجری با ثبت رکورد بیشتری برد در لیگ داخلی، این رکورد منحصر به‌فرد را به نام خودشان ثبت کردند و این شانس را دارند تا رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ‌های دسته‌اول و برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در یک‌فصل را تا پایان فصل جاری لیگ‌آزادگان، بهبود بخشند. ۷۷ امتیار برای خیبری‌ها ثبت شده که بیشترین امتیاز در تاریخ یک‌فصل است.

حضور در اولین دوره لیگ کشوری ایران

باشگاه خیبر خرم آباد که در سال ۱۳۶۳ تاسیس شد و در فصل ۱۳۶۸ در نخستین لیگ کشوری فوتبال ایران با نام جام قدس شرکت کرد و در گروه دوم مسابقات و جایی که تیم هایی مانند استقلال، دارایی و ماشین سازی حضور داشتند در بین یازده تیم حاضر در گروه با کسب ۱۴ امتیاز جایگاه نهم را به دست آورد.

تیم فوتبال خیبر خرم آباد در سال ۱۳۶۵

حضور در فینال جام حذفی و برتری برابر پرسپولیس

خیبر خرم آباد ۲ سال پس از تاسیس و پیش از حضور در جام قدس، در سومین دوره جام حذفی فوتبال کشور که در فصل ۱۳۶۵ برگزار شده بود حضور پیدا کرد. این دوره از مسابقات اولین دوره مسابقات کشوری ایران پس از جنگ تحمیلی بود و خیبر توانست یکی از شگفتی سازان این بازی ها باشد.

خیبر در مرحله یک هشتم نهایی این بازی ها موفق شد با نتیجه ۲ بر یک متحد همدان را شکست دهد و در مرحله یک چهارم نهایی میزبان پرسپولیس تهران بود و توانست با نتیجه غیرمنتظره یک بر صفر به برتری برسد. در مرحله نیمه نهایی موفق شد پاس بوشهر را از پیش رو بردارد تا راهی فینال بازی ها شود. اما در دیدار نهایی نتوانست برابر یاران مرحوم سیروس قایقران و محمد احمدزاده موفق شود و در ورزشگاه شیرودی تهران با نتیجه ۲ بر صفر برابر حریف قدرتمند خود مغلوب شد تا از راهیابی به جام باشگاه های آسیا در فصل ۱۹۸۶ ناکام بماند.

بعد از کسب نایب قهرمانی جام حذفی، خیبر خرم آباد دیگر نتوانست در این رقابت ها عملکرد موفقی داشته باشد و بهترین حضور این تیم در فصل ۱۴۰۰ بود که توانست با برتری برابر تیم های شهرداری همدان، مس شهر بابک و صنعت نفت آبادان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی برسد اما در این مرحله با شکست یک بر صفر برابر مس کرمان از راهیابی به نیمه نهایی بازماند.

ماجرای پیروزی خیبر برابر پرسپولیس/ فینالیستی که نزدیک آسیا هم شد!
تیم فوتبال خیبر خرم آباد در سال ۱۳۶۵

ماجرای پیروزی برابر پرسپولیس

احمد جاودانه پیشکسوت تیم خیبر در خصوص دیدار آن زمان خیبر برابر پرسپولیس و پیروزی سبزپوشان لرستانی برابر قرمزپوشان تهرانی صورت گرفت به خبرنگار مهر گفت: آن زمان خیبر اسکلت تیم منتخب لرستان بود. ما روز سه شنبه برابر تهران الف در لیگ قدس بازی کردیم و روز جمعه قرار بود با پرسپولیس بازی کنیم. در آن زمان ولی الله صالح نیا که اهل بروجرد است مربی بدنساز تیم پرسپولیس بود و وقتی با ما صحبت کرد هیچ شناختی از تیم ما نداشت اما اعتقاد داشت پرسپولیس به راحتی خیبر را شکست خواهد داد. صحبت های او باعث شد تا بازیکنان ما با تمام توان با پرسپولیس بازی کنند و در پایان هم برنده از زمین خارج شوند. امیدوارم بازیکنان حال حاضر خیبر شرایط را درک کرده و در لیگ بیست و چهارم با تمام توان بازی کنند تا یاد و خاطره خیبر دهه شصت بیشتر از پیش زنده نگه داشته شود.

ماجرای پیروزی خیبر برابر پرسپولیس/ فینالیستی که نزدیک آسیا هم شد!
تیم فوتبال خیبر خرم آباد در سال ۱۴۰۳

احمد جاودانه: امسال برای خیبر استثنایی بود

احمد جاودانه بازیکن پیشین تیم فوتبال خیبر خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار مهر به بررسی شرایط این تیم در فصل جاری پرداخت و گفت: امسال یک سال استثنایی برای خیبر بود. مالک این تیم هزینه زیادی برای صعود خیبر به لیگ برتر انجام داد. به طور کلی خیبر با توجه به شرایطی که داشت از ابتدا تا انتهای فصل در اردو بود و یکی از دلایل موفقیت این تیم هم همین موضوع بود. البته اکثر بازیکنان خیبر برخلاف سال های دور غیر بومی بودند و تنها ۲ بازیکن این تیم اصالت لرستانی داشتند. اما همه چیز دست به دست هم داد تا با حضور پرشور هواداران خیبر این تیم بتواند به لیگ برتر صعود کند.

وی در خصوص ارزیابی فنی از تیم خیبر گفت: کادر فنی خوبی بالای سر تیم بود ضمن اینکه کارهای گروهی، هماهنگی های تاکتیکی و تیمی کاملاً به چشم می امد و حضور بازیکنی مانند مهدی کیانی که از تجربه بالایی برخوردار بود به کمک خیبر آمد. این تیم دو فوروارد بسیار خوبی داشت و یک گلر آماده که نقش بسیار مهمی در صعود خیبر به لیگ برتر داشتند.

مدیران خیبر باید لیگ برتر فکر کنند

مدافع پیشین خیبر در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی بین خیبر لیگ دسته یک و لیگ برتر به وجود خواهد آمد گفت: مسوولان خیبر باید حضور در لیگ دسته یک را به فراموشی بسپارند و تفکرات خود را لیگ برتر کنند. این تیم باید شرایط متفاوتی با حضورش در لیگ دسته یک داشته باشد. جذب بازیکنان جدید، ترمیم نقاط ضعف تیم و داشتن مهره هایی که بتوانند تاثیرگذار باشند باعث خواهد شد این تیم در لیگ برتر باقی بماند. اعتقاد دارم این تیم برای موفقیت در لیگ برتر به ۷ بازیکن نیاز دارد آن هم در پست هایی چون هافبک نفوذی، دفاع وسط و فوروارد. در غیر این صورت اتفاقات ناخوشایندی برای این تیم خواهد افتاد. اما با توجه به شناختی که از مالکان خیبر دارم مطمئن هستم تلاش خواهند کرد تا این تیم لیگ برتری بستته سود تا در لیگ بیست و چهارم شگفتی های زیادی را خلق کند.

احمد جاودانه در پاسخ به این پرسش که چه تفاوت هایی بین خیبر دهه ۶۰ و حال حاضر وجود دارد گفت: تفاوت این دو نسل بیشتر از آن چیزی است که فکر کنیم. ما حتی نمی دانستیم قرارداد فوتبالی یعنی چه. تنها به عشق تیم شهر خود بازی می کردیم. پولی در میان نبود و همه برای پیراهن خیبر بازی می کردیم. اما الان برخلاف گذشته پول حرف اول را می زند و باید به بازیکنان امروزی هم حق داد. در آن زمان یک بازیکن غیربومی وجود نداشت و همه بازیکنانی که در خیبر بودند از شهر خرم آباد بودند نه شهر های دیگر. ولی در حال حاضر چنین شرایطی وجود ندارد. اما خوشحال هستیم که فوتبال لرستان دوباره شور و هیجان خاص پیدا کرده و مطمئناً هر تیمی که به شهر خرم آباد بیاید شرایط برایش سخت خواهد بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا