شهرستان ها

مازندران سه بار رکورد جوجه ریزی کشور را شکست/ پویایی بازار برنج

ساری – رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان سه بار رکورد جوجه ریزی کشور را شکست و میزان تولید آن ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه شهید جمهور ما در کنار یارانش ثابت کرد می‌شود در راه خدمت شهید زیست تا شهید شد، گفت: هدف ما تداوم این مسیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشاورزان و فعالان این بخش افسران امنیت غذایی هستند، گفت: میزان تولید گوشت سفید در دولت قبل ۲۴۹ هزار و ۲۷۹ تن در دولت قبل بود در این دولت این میزان به ۳۳۶ هزار تن رسید که رشد ۲۰ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه تولید کیوی از ۱۸۰ هزار تن به ۲۲۲ هزار تن رسید که رشد ۲۲ درصدی داشت، افزود: مرکبات از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید که رشد ۳۳ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه سه بار رکورد جوجه ریزی کشور را شکستیم، افزود: امروز رشد ۲۳ درصدی در تولید مرغ داشتیم.

مؤمنی با بیان اینکه ما پشتیبان اصلی امنیت غذایی پایتخت هستیم، گفت: الحمدالله وضعیت خوبی را در بخش تأمین نیازهای این بخش داریم.

وی با بیان اینکه ما امروز خرید توافقی انجام می‌دهیم، ادامه داد: ما رشد در خرید کلزا داشتیم.

مؤمنی از رشد ۱۲ برابری صادرات محصولات کشاورزی در مازندران خبر داد و ادامه داد: در بخش توسعه صنعت گلخانه با تدابیر رئیس جمهور شهید اتفاقات خوبی افتاد.

این مسئول افزود: ان‌شاءالله بازار برنج هم در سال جاری یک بازار پویا باشد.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ نوع ظرفیت تولید گیاهان دارویی از ۷۰۰ نوع در مازندران وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا