شهرستان ها

ماشین آلات مورد نیاز فصل سرما در کالپوش تامین می‌شود

میامی- معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها درباره آغاز فصل سرما و بارش‌های طولانی در کالپوش، گفت: ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌های منطقه تامین می‌شود تا مردم مشکل نداشته باشند.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه قول مساعد برای کمک به مناطق روستایی به خصوص در بخش کمتر برخوردار کالپوش در استان سمنان داده‌ایم، ابراز کرد: ماشین آلات مورد نیاز بخشداری رضوان با توجه به فصل سرما و بارش شدید برف و امکان مسدود شدن راه‌ها در شرق میامی، تأمین می‌شود.

وی افزود: این ماشین آلات از دو محل شامل دستورالعملی که به صورت مشارکتی اجرا می‌شود یعنی از محل تسهیلات بانکی و همچنین ماشین آلاتی که در اختیار سازمان همیاری وزارت کشور قرار دارد، تأمین خواهد شد تا بتوانیم در خدمت رسانی به بخش کالپوش و دیگر مناطق این منطقه، بهتر عمل کنیم.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با بیان اینکه برای تأمین اقلام و ماشین آلات مورد نیاز در کالپوش همچنین از اعتباراتی که در اختیار سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور قرار دارد نیز می‌توانیم به بخش کالپوش تخصیص بدهیم تا بتوانیم اقدامات خوبی را در آستانه فصل سرما رقم بزنند، تاکید کرد: تجربه‌های سال‌های قبل از بارش‌ها نشان می‌دهد که نیاز به تقویت ماشین آلات وجود دارد.

قربانی با بیان اینکه استفاده بهینه از خودروهای در اختیار شهرداری و دهیاری‌های موجود کالپوش نیز دیگر راهکاری است که سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور پیشنهاد کرده است، ابراز کرد: امیدواریم با این دو راهکار یعنی تأمین ماشین آلات جدید و بهینه سازی ماشین آلات سابق، بتوانیم زمستان پیش رو در کالپوش را با کمترین مشکل پشت سربگذاریم.

به گزارش مهر، منطقه برف‌گیر کالپوش همواره با مشکل مسدود شدن راه‌ها در زمستان تا نیمه فروردین ماه روبرو است و بعضاً حتی به دلیل برف سنگین، برق این منطقه نیز قطع می‌شود. تجربه فاجعه رانش زمین و برف شدید چهار سال قبل نیز سبب شده تا مردم از مسئولان بخواهند توجه بیشتری به منطقه کالپوش داشته باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا