شهرستان ها

مالیات سالم‌ترین و مطمئن‌ترین منبع اداره کشور است

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مالیات در توسعه اقتصادی کشور، گفت: مالیات سالم‌ترین، مطمئن‌ترین و پایدارترین منبع اداره کشور است که جایگزین درآمدهای نفتی و دیگر درآمدهاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در دیدار با مدیران سازمان امور مالیاتی استان به مناسبت هفته مالیات، گفت: در تمام نقاط دنیا اداره اقتصاد داخلی، متکی بر درآمدهای مالیاتی است که منبعی پایدار است.

وی با اشاره به این که سیاست‌گذاری مالیاتی دولت، کم‌کردن فاصله طبقاتی در وصول مالیات است، تاکید کرد: این سیاست نیازمند تدوین قوانین مناسب است تا نقش اعمال سلیقه در وصول مالیات به حداقل برسد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: اولین، مهم‌ترین و بدیهی‌ترین مسئله‌ای که در مالیات مهم است این است که دستگاه مالیاتی بدون تبعیض و سلایق شخصی انجام‌وظیفه کرده و تلاش کند که نگاه سلیقه‌ای در وصول مالیات از بین برود؛ هرچند امروزه این نگاه نسبت به گذشته به حداقل رسیده، ولی لازم است در بین مالیات‌دهندگان اعتماد ایجاد کرد.

خرّم با اشاره به این که باید منطق بر مالیات‌گیری حاکم شود، گفت: راه‌های فرار از مالیات و درآمدهای درشت باید شناسایی شوند چرا که اینها از یارانه‌های دولتی استفاده می‌کنند و باید درآمد صحیح خود را اعلام کنند و مالیات را نسبت به درآمد بپردازند.

وی با اشاره به این که مالیات یک فریضه ملی و شرعی است، گفت: اداره امور مالیاتی باید در اخذ مالیات از افراد خوش‌حساب پشتیبانی و حمایت کرده و در جلوگیری و برخورد با فرار مالیاتی جدیت نشان دهد.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: تعداد اظهارنامه‌های مشاغل و تبصره ماده ۱۰۰ ارائه شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲۲ درصد افزایش داشته است.

عیسی اروج‌زاده همچنین سهم مالیات مشاغل استان در سال ۱۴۰۱ از کل مالیات وصولی استان را ۹/۸۳ درصد بیان کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا