شهرستان ها

ماموستاهای دهگلان الزامات دین و انقلاب را بین مردم ترویج دهند

دهگلان_ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: ماموستاها باید الزامات دین و انقلاب را بین مردم ترویج دهند و زمینه گسترش معنویت را در جامعه فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر شنبه در همایش طلاب و روحانیون شهرستان دهگلان گفت: روحانیت لازم است که به بحث اعتقادات دینی و مذهبی توجه ویژه داشته باشند چرا که با توجه به اینکه کاریزمای دینی مذهبی که دارند قدرت فراگیری بین مردم دارند.

وی بیان کرد: قدرت ماموستایان در معتقد کردند مردم بالاست و آنها باید الزامات دین و انقلاب را به خوبی بین مردم تفهیم کنند.

وی افزود: روحانیت قشر تأثیرگذار جامعه هستند و لازم است بدون تاثیرپذیری از معاندین مردم را از دسیسه دشمنان دور کرده و روشنگری زیادی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین اذعان کرد: هر روحانی و ماموستای دینی باید روز به روز بر دانش خود بیفزاید و ارتقای علمی آنها مردم را از تحجر و تکفیر دور کند.

حجت الاسلام پورذهبی افزود: تبیین مسائل روز جامعه و تشریح وقایع روز دیگر رسالت روحانیت است که علاوه بر عالم بودن، باید درایت لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی روحانیون، گفت: تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی روحانیون، طلاب و ماموستاها در حال انجام است و بخشی از این معضلات هم رفع شده است.

رفع مشکلات روحانیون نیازمند توجه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان نیز در این همایش بیان کرد: روحانیون شهرستان دهگلان مشکلات زیادی دارند که مهمترین آنها مسکن آنها است که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حجت الاسلام سید میثم موسوی با اشاره به ضرورت احداث شهرک روحانیون در دهگلان افزود: روحانیون نیازمند توجه ویژه هستند، چرا که این قشر که مبلغان جامعه هستند باید دغدغه آنها هم کاهش یابد.

وی اذعان کرد: روحانیت موظف است در راستای تبلیغ که رسالت اصلی آنان است خود را بروز کرده و راه‌های ضعف و قوت تبلیغ را شناخته تا شبهات و سوالات را پاسخگو باشند و راهنمای جوانان در هر زمینه‌ای باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا