شهرستان ها

ماندگاری و توسعه روستاها راندمان تولید کشور را بالا خواهد برد



معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت و شغل عامل ماندگاری در روستاها است، گفت: ماندگاری و توسعه روستاها راندمان تولید کشور را بالا خواهد برد.

به گزارش ایلنا، سیروس ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خلاهای اساسی روستاها در دنیا پیچیدگی امر نگهداری روستا است، اظهار داشت: با توجه به جاذبه شهرها، نگهداری روستا آسان نیست و باید شناخت خوب و برنامه ریزی علمی در روستا داشت تا موجب ماندگاری این مناطق شود.

وی افزود: در صورت استقرار و توسعه روستا و ماندگاری مردم، بسیاری از مشکلات جامعه حل و فصل می شود بنابراین باید به نحوی اقدام کرد تا برخی جاذبه های کاذب شهری موجب تخلیه روستاها، حاشیه نشینی در شهرها و تبدیل قشر تولیدکننده به مصرف کننده نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ماندن روستا یک کارعلمی و پیچیده است که به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد چراکه زیرساخت بدون شغل، تداوم ندارد و شغل بدون زیر ساخت، پایدار نخواهد بود بنابراین راه، تلفن، برق، آموزش و گاز زیرساخت هستند و باید مهیا شوند که بعد از انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها، به مسایل عمرانی و زیرساختی پرداختیم امابه اشتغال روستا توجه نشد در نتیجه بسیاری از شهرهابه صورت نامتعارف بزرگ شدند.

ابراهیمی تاکید کرد: در دولت سیزدهم برای انجام توسعه متوازن به معنی ایجاد زیر ساخت و شغل پایدار، اقدامات اساسی انجام شده است و خدماتی که ارائه می شود بی نظیر است.

وی بیان کرد:  طی ۲ سال گذشته، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ سال، ۱۱هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت برای اشتغال روستاها عمدتا درحوزه کشاورزی و دام و طیور، ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شد.

ابراهیمی تصریح کرد: ۹ هزار میلیارد ریال نیز از جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا