شهرستان ها

مانور «ساعت صفر» در سربیشه اجرا شد

رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه گفت: در راستای ارزیابی توان تیم های امدادی، مانور جاده ای لحظه صفر در کیلومتر ۱۴ محور سربیشه_ بیرجند اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور، دارا بودن مسیرهایی کویری و وجود گسل‌هایی فعال و جوان همواره در معرض حوادث و بحران‌ها است. گذشته از بحران‌های طبیعی، حوادثی اعم از سوانح ترافیکی و مفقودی در پهنه کویر بخش زیادی از مأموریت‌های هلال احمر را خود به اختصاص داده که خود بر اهمیت توانمندی تیم‌های امدادی در پوشش حوادث متعدد می‌افزاید.

هرچند تلاش، تبحر و آمادگی امدادگران برای رسیدگی به حوادث و کمک به آسیب دیدگان بر کسی پوشیده نیست و خدمات درخشانی در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی از خود به یادگار گذاشته اند اما تیم‌های جمعیت هلال احمر در گوشه گوشه از این دیار کویری به واسطه خطرپذیری خراسان جنوبی، از تمرین و ارتقای سطح توانمندی شأن دست بر نمی‌دارند.

برگزاری مانورهای فرضی زلزله و مانورهای لحظه صفر تنها بخشی از تمرین‌های فصلی هلال احمر در سطح شهرستانها است. اینبار شهرستان سربیشه همانند دیگر نقاط استان، با برگزاری مانور جاده‌ای «لحظه صفر»، سرعت عمل و توان شأن را در رسیدگی به حوادث احتمالی ارزیابی کردند.

غلامرضا ثانی رئیس جمعیت هلال احمر سربیشه صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای مانور جاده‌ای لحظه صفر در این شهرستان، بیان کرد: در قالب این مانور، تیم‌های عملیاتی امداد رسان دخیل در پاسخگویی به حوادث جاده‌ای توان و سرعت عمل عملیاتی خود را ارزیابی کردند.

ثانی ادامه داد: این مانور در کیلومتر ۱۴ جاده سربیشه به بیرجند و دو کیلومتری جاده فرعی روستایی شیرگ آقا اجرا شد.

وی یادآور شد: این مانور در واقع آزمونی برای خودارزیابی امدادگران محسوب می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا