شهرستان ها

مجامع قرآنی استان بوشهر حمایت می‌شوند/ توسعه فعالیت مساجد

بوشهر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از توسعه و تقویت فعالیت‌های مساجد استان خبر داد و گفت: مجامع قرآنی استان بوشهر حمایت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری عصر سه‌شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی بوشهر اظهار داشت: ۴۰ سال پیش در روز اول تیرماه ۶۰ حضرت امام حکم تأسیس سازمان تبلیغات صادر کردند که مأموریت آن نشر و تبلیغ معارف اسلامی بود.

وی اضافه کرد: شش روز پس ازصدور حکم امام ریاست سازمان تبلغات اسلامی کشور در حادثه تروریسیتی دفتر نخست وزیری شهید رجایی و باهنر به شهادت می رسند و حقانیت این شهید بزرگوار با خون خودش امضا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات یکی از نهادهای انقلاب اسلامی است که بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده است.

حجت‌الاسلام طاهری پیرامون شرایط حساس کشور و ماموریت درعرصه جهاد تبیین و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در دنیای امروز، بدون مبلغ و تبلیغ، هیچ معنایی متصورنیست.

وی تصریح کرد: بر این اساس بدون حضور در گردونه تبلیغات نمی‌توان قدمی کوتاه در این عصر پر از التهاب برداشت و آن چیزی که فعلاً سنگ روی سنگ رفتارهای انسانی بند می‌آورد همین تبلیغات و تبلیغ بین انسان‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در مورد نقش آفرینی مبلغان و فعال شدن مساجد خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای الگوبرداری و تبلیغ دین، سیره متشرعه است و استناد به سیره متشرعه نشان می‌دهد مبلغ باید با استناد به ابزار و روش‌های مباح اقدام به تبلیغ دین کند.

وی تاکید کرد: پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) با اعمال واجب و مباح، احکام دین را تبلیغ می‌کردند و هیچ گاه در تاریخ اسلام بیان نشده که پیامبر (ص) و عترت ایشان به استناد یک عمل حرام و یا یک عمل شبهه ناک دستوری از دستورات دین را تبلیغ کرده باشند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا