شهرستان ها

مجموعه‌های ورزشی ویژه معلولان در شهرهای خراسان شمالی احداث می‌شود

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: یکی از هدف‌گذاری مهم استان برای حمایت از جامعه دارای معلولیت ایجاد مجموعه ورزشی و فرهنگی در تمام شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر چهار شنبه در دیدار جمعی از معلولان و ناشنوایان خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مناسب سازی شهری و تحقق سهم اشتغال افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی باید اعمال شود.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: یکی از هدف‌گذاری مهم استان برای حمایت از جامعه دارای معلولیت ایجاد مجموعه ورزشی و فرهنگی در تمام شهرستان است.

وی افزود: اگر در قانون بودجه ۱۴۰۱ تمام پتانسیل‌های دولت برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت احصا شود می‌توان از آن بیشترین بهره مندی را در راستای حل کرد.

حسین نژاد با بیان اینکه نباید واژه ناتوان و معلول در ذهن همگان پرورش یابد، گفت: با ایجاد انگیزه و امید به زندگی و اشراف کامل به توانمندی‌های افراد دارای معلولیت می‌توان این افراد را در تمامی امور و فعالیت‌ها مشارکت داد.

استاندار خراسان شمالی در خصوص ناشنوایان گفت: حل مشکلات جامعه ناشنوایان اصلاح قوانین با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

وی افزود: احداث ساختمان برای کانون ناشنوایان مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما حل مشکلات اشتغال این قشر نیازمند مساعدت نمایندگان مجلس است.

حسین نژاد تصریح کرد: توجه به توانمندی‌های ناشنوایان نباید نادیده گرفته شود زیرا در صورت سلب یک امتیاز، خداوند توانمندی‌های فوق العاده دیگری به فرد عطا می‌کند و جامعه ناشنوایان نیز از این امر مستثنی نیستند.

استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: تمام تلاش خود را به منظور رفاه حال معلولین به ویژه ناشنوایان انجام خواهیم داد تا بتوانیم مشکلات آنان را مرتفع کنیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا