شهرستان ها

محاسبه‌ پله‌های گازبهاء در آیین نامه جدید افزایش یافت

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی:

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: سقف پله‌های مصرفی در محاسبه تعرفه گازبهاء افزایش یافته است.


به گزارش ایلنا، علیرضا شیخی اظهار کرد: هفته گذشته آیین نامه جدید مربوط به محاسبه تعرفه گازبهاء ابلاغ شد که بر اساس آن، نسبت به آیین‌نامه سال گذشته، پلکان‌های مصرف از ۷۵ مترمکعب به ۱۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

وی افزود: برای هر اقلیم از هر ۵ اقلیم، سقف مصرف مشخص‌ شده است که در آیین نامه قبلی این تعیین الگوی مصرف به این شفافیت نبود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در آیین نامه جدید، بحث‌ پاداش خوش مصرفی هم برای بخش خانگی و هم برای غیرخانگی لحاظ می‌شود، ادامه داد: جریمه‌‌ پرمصرفی همان پلکان‌های ۱۱ و ۱۲ خواهد بود که تعرفه‌های نهایی از آنها اخذ می‌شود.

شیخی با بیان اینکه الگوی مصرف‌ به این گونه است که در سه پله اول، مشترکان کم مصرف قرار دارند، اظهار کرد: پلکان‌های بعدی، متوسط، پرمصرف و بسیار پرمصرف در نظر گرفته شده است که برای پرمصرف‌ها، قیمت شش هزار تومان به ازای هر مترمکعب امسال لحاظ می شود.

وی در ادامه با اشاره به توزیع فراوانی مشترکان براساس تعرفه‌های پلکانی، گفت: براساس دوره‌های مصرف فصول سرد و گرم سال گذشته، بیشترین مصرف کنندگان گاز خانگی استان با حدود ۱۳ درصد در پله چهارم قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه پله چهارم، آغاز محاسبه تصاعدی تعرفه مصرف گازبهاست، افزود: مشترکان پله چهارم محاسبه تعرفه گاز بهاء می‌توانند با قدری صرفه‌جویی بیشتر، به پله سوم برگشته و نه تنها گازبهای کمتری پرداخت کنند بلکه مشمول طرح‌های تشویقی شرکت گاز شوند.

شیخی با تاکید بر اینکه مطابق مصرف فصول سرد و گرم سال قبل، حدود ۷.۵ درصد از مشترکان گاز آذربایجان‌غربی نیز در پله‌های یازدهم و دوازدهم قرار دارند، خاطرنشان کرد: این پله‌ها شامل مشترکان بدمصرف است که مطابق مصرف‌شان، هزینه گازبهای سنگینی‌شامل آنها می‌شود و ضروری است نسبت به کاهش مصرف و بهبود وضعیت خود اقدام کنند.

وی همچنین به محاسبه گازبهای مشترکان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: گازبهای این مشترکان در هر دوره تا سقف مصارف پله سوم رایگان بوده و تنها گازبهای مازاد بر پله سوم برای آنها محاسبه شده و باید پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در خصوص مشوق‌های‌ در نظر گرفته شده برای مشترکان جهت صرفه‌جویی در مثرف این انرژی پاک نیز‌ اظها‌ر‌ کرد: در صورت کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصارف خانگی به نسبت دوره مشابه سال گذشته، به ازای هر مترمکعب صرفه جویی، معادل ۵ برابر هزینه فرآورش، انتقال و توزیع به مشترکان پرداخت می شود که تا سقف ۳۵ درصد صرفه‌جویی قابل پرداخت است.

شیخی افزود: این پاداش برای آموزشگاه‌ها اماکن مذهبی، ورزشی، گردشگری، خیریه و مجتمع‌های تجاری نیز در نظر گرفته شده و تا سقف ۴۰ درصد قابل اعمال در صورتحساب دوره آنها خواهد بود.

به گفته وی، گازبهای مشترکینی که در بازه‌ی زپانی ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن هر سال حداکثر ۷۰ درصد مصرف پله سوم اقلیم مربوطه را داشته باشند، به صورت صددرصد رایگان محاسبه می‌شود.


انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا