شهرستان ها

محرم فرصتی برای ترویج امر به معروف است

مهدیشهر- امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه محرم فرصت ترویج امر به معروف است، گفت: هیئت های مذهبی هر کدام یکی از معروفات کربلا را در هیئت های خود برای جوانان بیان کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهدیشهر به میزبانی مصلای این شهرستان ضمن بیان اینکه به برکت امام حسین (ع) زنجیره‌ای طلایی از مقاومت امروز در منطقه از سوریه و ایران و لبنان و … شکل گرفته است، تاکید کرد: اگر ما امروز شاهد هستیم که مدافعان حرم در برابر داعش می‌ایستند، این از عشق به اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه عشق به حرم و اهل بیت (ع) از برکت خون امام حسین (ع) است، تاکید کرد: در این بستر بزرگ امروز نیز باید دید مشکل ما چیست تا عاشورا بتواند آن را حل کند چرا که فرهنگ عاشورایی مشکل گشای همه موارد است.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه امروز ما شاهد بد حجابی‌ها و گسترش فرهنگ بیگانه در داخل کشورمان هستیم لذا باید از خودمان بپرسیم که چه وظیفه‌ای در قبل آن داریم، ابراز کرد: این هفته به نام هفته امر به معروف نام گذاری شده است چرا که تمام معروفات در برابر تمام منکرات در کربلا، صف آرایی کردند.

بارانی با بیان اینکه معروف حریت و آزادی در برابر اسارت و بندگی دنیا، معروف استقامت و صبر در برابر بی رحمی و شقاوت و معروف جوانمردی و اخلاق مهرورزی، شوق و سپاسگزاری از خدا و گذشت از حرّ و توبه و … در برابر شقاوت و کفر و ظلم درس بزرگ عاشورا است، تاکید کرد: عاشورا فرصتی برای تفکر است.

وی با بیان اینکه این معروف‌ها باید گسترش پیدا کند، ابراز کرد: پیشنهاد ما به هیئت‌های مهدیشهر این است که هر کدام یک تابلویی از این معروفات را در هیئت خودشان نصب کنند همین امام حسین (ع) می‌فرمایند من امر به معروف و نماز را دوست دارم لذا باید این معروفات را امروز هم برای جوانان گسترش داد.

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه محرم بهترین زمان است تا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گسترش پیدا کند، گفت: در روایت‌ها راجع به امر به معروف بسیار تاکید شده و این نشان دهنده اهمیت این فریضه است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا