شهرستان ها

محل مصرف شهریه مدارس دولتی مشخص شود

یزد- اما جمعه مهریز با انتقاد از اینکه مدارس دولت از والدین شهریه دریافت می کنند، گفت: باید مشخص شود که این شهریه در کجا مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان مهریز با اشاره به اهمیت برپایی نماز اول وقت اظهار کرد: ضرورت دارد برپایی نماز و ادای این فریضه در اول وقت برای همه بویژه دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی عنوان کرد: متأسفانه در آموزش و پرورش بیشتر به مسائل عمرانی و… پرداخته می‌شود و جایگاه مباحث فرهنگی کمرنگ است در حالی‌که با توجه به شرایط کنونی جامعه لازم است مسائل فرهنگی دانش‌آموزان در اولویت قرار گیرد.

محی‌الدینی بیان کرد: مسائل فرهنگی در مدارس کم‌رنگ است و وقتی دغدغه‌مندان فرهنگ زبان به اعتراض می‌گشایند، متولیان در مدارس و آموزش و ‌پرورش نبود بودجه کافی را بهانه می‌کنند؛ این در حالی است که با وجود رایگان اعلام شدن مدارس دولتی، از خانواده‌ها شهریه اخذ می‌شود.

امام جمعه مهریز با تأکید بر اینکه لازم است مدارس گزارش دهند که شهریه‌های اخذ شده از والدین در کدام بخش صرف می‌شود، ادامه داد: اختصاص بخشی از شهریه اخذ شده به مسائل فرهنگی و دینی حق هر دانش‌آموزی است.

وی، کمبود معلم در مدارس را از دیگر چالش‌های جدی آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: امید است که این مساله به زودی حل شود تا شاهد حضور معلم مرد در مدارس دخترانه و برعکس نباشیم.

امام جمعه مهریز، تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور شهرستان را حرکتی شایسته عنوان کرد و افزود: این چنین تجلیل ها باعث انگیزه در دانش آموزان شهرستان و کسب رتبه های برتر در سال‌های آتی می‌شود.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش با کمبودهای زیادی مواجه شده، آزمون و خطا زیاد دارد و این مساله آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به تعلیم و تربیت فرزندان وارد خواهد کرد.

امام جمعه مهریز با اشاره به اینکه بعضاً معلمان در کلاس‌های درسی که تخصصی در آن ندارند، حاضر می‌شوند، ادامه داد:

ظلم به دانش‌آموز است که معلمان را در زمینه‌هایی که تخصص ندارند به تدریس بگذارند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا